Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Scénic Xmod 1.2 TCe Privilege: Gumídek

Test

S nadhledem se valí přes polní cesty, uvnitř je překvapivě nafouklý a bude se v něm líbit vašim dětem. Je to jednoduše takový rodinný medvídek.

Vzhled prodává, což u Renaultu moc dobře vědí. Současná móda velí, že kdo chce uspět, musí nabízet auto s drsnějším, rádoby terénním vzhledem. A hodí se i chytrý ovladač, který upravuje funkci kontroly trakce, když už tedy není k dispozici pohon všech kol.

Škoda jen, že u renaultu tento ovladač zabral místo držáku na nápoje. To je jedna z mála vad jinak velmi povedeného interiéru. Je prostorný, vzdušný, z dobrých materiálů a zcela odpovídá rodinnému zaměření auta. To však o vnitřku scenicu platí dlouhá léta a několik nových plastíků kolem auta a název Xmod to nemohou změnit.

interiér je stále kvalitní, vzdušný a z dobrých materiálů.


Co může být jiné, jsou například jízdní vlastnosti. Celoroční pneumatiky jim moc nepomáhají, scenic ale vždy sázel spíše na pohodlí a to platí i o xmodu. Očekávejte tedy spíše houpavou jízdu a nechtějte spěchat. Takže opět žádná změna.

Závodnické choutky vás brzy přejdou i kvůli motoru a ovládacím prvkům. Řízení, řazení i odpor pedálů jsou jednoduše gumové a bez citu. Samotný agregát v podobě benzinové dvanáctistovky s turbem a výkonem 115 koní pak vyniká kultivovaností, moc jiných dobrých vlastností ale nemá. Při každém jiném než úplně maximálně klidném stylu jízdy má vysokou spotřebu přes osm litrů na sto kilometrů, zejména na dálnici. Chybí mu pak rovněž ostřejší reakce a zátah přichází se zpožděním a ještě v omezeném spektru otáček. Diesel je lepší volba.

terén není místo, kde by xmod exceloval. Na polních cestách je však pohodlný. Brzy ale škrtá nízkým předním nárazníkem o zem.

Závěr

Motor 1.2 TCe je pro použití v rodinném scenicu trochu nešťastnou volbou. Úpravy xmod mi pak přijdou lehce zbytečné a drahé. Jinak jde stále o dobré rodinné auto, které na malém půdorysu nabízí dostatek prostoru.

Celkové hodnocení

3
Cena základního modelu 547 900,- Kč
Cena testovaného modelu 565 900,- Kč
+
Pohodlný podvozek, vzdušný interiér, kvalitní palubní deska.
-
Vysoká spotřeba, nepřesné ovládací prvky, nízká světlá výška.





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: