Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Touareg 4.2 TDI R-Line: Slovenská strela

Minitest

Touareg V8 TDI je tím nej, co sjíždí „po svých“ z linek bratislavského závodu VW.

Osmiválcový touareg je nejvýkonnější a nejrychlejší, ale stále o 116 000 Kč levnější verzí než Touareg Hybrid. Je nejen dárkem vlastnímu egu, ale také výbornou volbou pro ty, kdo chtějí táhnout koně na farmu či jachtu na Jadran. V provedení R-Line je touareg dostatečně hbitý a luxusní na to, abyste nemuseli mít vůči Porsche Cayenne pocit méněcennosti. A to zejména s 20“ koly s plášti rozměru 275/45 R 20 (standard verze R-Line), s nimiž projíždí zatáčky suverénně, byť agility svých rivalů nedosahuje. Přes vzduchové pérování ale „dvacítky“ před posádkou výmoly zcela neskryjí.

Nejsilnější touareg se řídí jakoby mimochodem, svou ležérností tak má blízko k Mercedesu ML. Těžký motor v přídi je téměř bezednou zásobárnou síly. Dovede svižně plout po dálnici při spotřebě okolo 8,5 l/100 km, ale také se proplétat městem za 13 l/100 km. Průměrně lze jezdit lehce nad 11 l/100 km. Cena této verze není právě lidová, stále ale o téměř 400 000 Kč nižší než u Cayennu S Diesel a o 100 000 Kč než u sesterského Audi Q7 se stejným motorem.

20“ kola zajišťují dobrou přilnavost, na výmolech ale zhoršují komfort.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 1 786 900,- Kč
Cena testovaného modelu 2 157 700,- Kč
+
Silný motor, odhlučnění interiéru, kvalita zpracování, schopnost táhnout těžké přívěsy.
-
Vyšší průměrná spotřeba, vyšší cena, komfort s 20“ koly.





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Volkswagen Touareg 4.2 TDI (2010)
Technické informace:
Objem motoru 4134 cm3
Výkon 250 kW
Točivý moment 800 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 5,8 s
Spotřeba 9,1 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: