Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Superb Combi 1.6 TDI Ambition

Test

Pro jaký typ manažerů je určen velký superb ve verzi Greenline, která má za cíl hlavně maximalizovat úsporu paliva?

Zatímco pro novou octavii je motor 1.6 TDI velmi žádanou motorizací, u superbu logicky převládají dvoulitrová tédeíčka. Nedivím se, u cílové skupiny zejména firemních řidičů, kteří často jezdí delší trasy, je spotřeba paliva v prioritách většinou umístěna až za dynamikou. Je přece důležitější opanovat na cestě do Brna levý dálniční pruh než se před kolegy chlubit, že mi auto žralo o dvě deci míň než jim. Jaký (a pro koho) tedy je přes 4,8 metru dlouhý Superb Combi poháněný motorem 1.6 TDI s výkonem 105 koní s úpravou Greenline, jinými slovy s přehledem nejslabší superb?

Hned prozradím, že není tak špatný, jak by si možná mohl někdo myslet. Přesto začnu negativy a ústupky, které musíte při koupi této verze akceptovat. Hlavní nevýhodou je omezená dynamika a horší elasticita při vyšších rychlostech. To poznáte zejména ve chvílích, kdy vás v táhlých stoupáních někdo zpomalí, dostat se zpět do tempa pak chvíli trvá. Když už se ale greenline rozjede, nečiní mu problémy udržovat i vyšší než dovolené dálniční rychlosti. Rovněž se musíte smířit s častějším řazením – což s výše uvedeným přímo souvisí.

Úspora na prvním místě – motor 1.6 TDI má opravdu nízký apetit.


Nápověda optimálního řazení radí výhradně s ohledem na spotřebu, dynamika je jí úplně „šumák“, takže někdy nutí motor nezdravě podtáčet, až hanba. Ano, můžeme diskutovat o tom, že agregát to vydrží, ale tohle není jízda, to je trápení nejen stroje, ale i řidiče. Dalším ústupkem pak je, že pro verzi Greenline jsou tabu některé prvky výbavy, takže pozor při specifikaci.

Pojďme k pozitivům. Tím hlavním je, že auto skutečně v reálu jezdí bez problémů do 6 l/100 km při běžném jízdním stylu, pokud se budete jen trochu snažit, dostanete se i pod 5,5 l/100 km, a pokud ekonomické jízdě podřídíte vše, jste pod pěti litry na to šup. Pěkné, vezmeme-li v potaz velikost vozu. Motor je rovněž dobře utlumen nejen akusticky, ale i proti vibracím a jízdní komfort na standardních šestnáctipalcových discích je velmi dobrý – auto v pohodě zvládá jak delší nerovnosti, tak výmoly. Greenline má zároveň kvůli nižší světlé výšce ve standardu i sportovní podvozek, za který se u jiných verzí připlácí, takže i díky tomu zvenku vypadá celkem k světu. Zkrátka auto, které dobře plní funkci, k níž bylo stvořeno, jakkoliv od něj nemůžete očekávat zázraky – od toho tu jsou jiné značky v jiných cenových hladinách).

Sportovní podvozek je ve standardu hlavně kvůli aerodynamice, ne kvůli agilitě.

Závěr

Greenline splní, co slibuje – budete s ním v pohodě jezdit do 6 l/100 km a není problém se dostat i o litr níže. Potěší jízdním komfortem, prostorností i svěžejším vzhledem. Motoru však logicky schází více síly, takže bude volbou klidných řidičů.

Celkové hodnocení

3
Cena základního modelu 606 900,- Kč
Cena testovaného modelu 935 819,- Kč
+
Vzhledem k velikosti auta nízká spotřeba, jízdní komfort, prostornost.
-
Horší dynamika, užší interiér, omezenější nabídka některých prvků výbavy.





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Škoda Superb Combi II 1.6 TDI GreenLine (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 77 kW
Točivý moment 250 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 12,3 s
Spotřeba 4,3 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: