Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota Auris Touring Sports: Návrat praktika

Jízdní dojmy

S příchodem minulé generace aurisu přestala Toyota nabízet verzi kombi, nyní tento výpadek napravuje a bude se snažit navázat na úspěchy corolly. Bonusem má být i hybrid.

Autor:Martin JeníkFoto:

Auris je prvním hybridem na trhu s karoserií kombi, dobrou zprávou při tom je, že vnitřní prostor není montáží NiMH akumulátorů nijak omezen. Ty jsou totiž ukryty v prostoru pod zadními sedadly, a nevadí proto ani při jejich sklápění, kdy vznikne dokonale rovná ložná plocha, což například konkurenční Octavia Combi neumí. Základní objem (0,530 m3) i ten po sklopení sedadel (1,658 m3) na Octavii Combi i Golf Variant výrazně ztrácí, na rodinnou dovolenou se ale jistě také poskládáte, příjemná je pak nízká nákladová hrana.

Řízení je naladěno relativně lehce a zpětná vazba není z nejlepších, přesto se auris ovládá příjemně i při rychlé jízdě.


Auris však bohužel nepřekypuje nabídkou místa ani na zadních sedadlech, kde nenabízí více místa než hatchback a v rámci kompaktní třídy patří mezi ty stísněnější. Pokud si sednete „za sebe“, s výškou přes 190 cm už se budete dotýkat koleny opěradla před vámi. Nad hlavou je to lepší a kupodivu nevadí ani panoramatická střecha. Zadní lavice je ale plochá a pohodlí příliš neskýtá. Nejlépe se sedí vpředu, kde zapadnete do měkčích, ale příjemně tvarovaných a rozměrných sedadel. Středový panel neomezuje a ovládání je vesměs intuitivní. Nelogické je snad jen zdvojené ovládání palubního počítače, který lze ovládat jak na volantu, tak i postaru tyčinkou v kapličce přístrojů. Komplikovaněji se pak obsluhuje i příplatková navigace. Materiály jsou do velké míry měkčené a kvalita zpracování na úrovni.

Podobně jako u hatchbacku se nám líbily příjemné a jisté jízdní vlastnosti, které umožňují i ostré změny směru bez pískání pneumatik a „utíkání“ po tečně ven ze zatáčky. Subjektivně lepší než u hatchbacku se zdál komfort, na kvalitních silnicích na Mallorce ale nebyl úplně ten správný prostor pro to, otestovat schopnosti tlumení nerovností na špatném povrchu.

Spíše než objemem potěší zavazadelník dobrým přístupem a rovnou ložnou plochou o délce 205 cm.


Z motorů jsme nejdříve vyzkoušeli silnější ze dvou nabízených „dieselů“ – 2.0 D-4D/91 kW, který běží velmi hladce a tiše. Příjemně naladěný je u něj i pedál plynu a příjemně měkce zabírá spojka. Delší převody (např. ve 130 km/h na šestku točí 2100/min) ale trochu podkopávají potenciál motoru. Běžně se jezdí o stupeň níže než obvykle a při potřebě větší akcelerace musíte jednotku točit i ke 3000/min. Spotřeba při běžně dynamické jízdě v relativně volném provozu činila průměrných 6,5 l/100 km, relevantnější hodnoty budeme mít při klasickém testu. Jak se ale posléze ukázalo, tak „diesel“ je nejpříjemnějším motorem v nabídce.

Úspornější byl ale v podobném provozu hybrid, který si v průměru nárokoval o litr méně než dvoulitrový „diesel“. Kromě šetřílků potěší i ty, kdo neradi řadí, sladění s bezestupňovou převodovkou funguje velmi dobře a využít lze i jízdu čistě na elektřinu, což se nám dařilo i v rychlostech kolem 70 km/h. Dynamikou ale hybrid, který poskytuje systémový výkon 100 kW (a je tak nejvýkonnějším pohonným ústrojím v aurisu), příliš nenadchne. Rozhodně ho nelze srovnávat s dvoulitrovými „diesely“ u konkurence. Ostatně podprůměrné zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s i nejvyšší rychlost 175 km/h hovoří samy za sebe. Pro příjemnou a plynulou jízdu se ale úsporný hybrid hodí.  

Přední sedadla jsou správně tvarovaná a pohodlná, zadní lavice je ale bohužel hodně plochá.


Trochu nás zklamala benzinová šestnáctistovka, jejíž slušný výkon 97 kW ubíjejí velmi dlouhé převody, navíc sladění ovládacích sil na pedálech není tak podařené jako u „dieselu“ a rozjezdy vyžadují soustředění. Dynamika je mdlá, a při předjíždění proto bylo potřeba podřazovat ze šestky až na trojku, občas i na dvojku. Do 2000/min motor prakticky netáhne, nejlépe se cítí až nad 4500/min. Spotřeba u této verze byla 7,5 l/100 km, přeplňované jednotky koncernu VW – 1.2 TSI nebo 1.4 TSI – jsou úspornější a jízdně výrazně příjemnější.

S cenou od akčních 354 900 Kč a poměrně slušnou výbavou je Auris Touring Sports dobře schopný konkurence. Největší zájem se očekává o prostřední výbavu Active, kterou lze doplnit i o výbavové balíčky, nyní navíc za akční ceny. Spíše než u tolik propagovaného hybridu bychom ale zůstali u 2.0 D-4D.

Perleťová bílá za 21 600 Kč je vyhrazena pro hybrid, panoramatická střecha nyní v akci vyjde jen na 15 000 Kč.






Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Technické informace:
Objem motoru 1798 cm3
Výkon 100 kW
Točivý moment 142+207 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,2 s
Spotřeba 3,8 l/100 km
Galerie Podrobné info
Autokatalog
Toyota Auris Touring Sports 2.0 D-4D
Technické informace:
Objem motoru 1998 cm3
Výkon 91 kW
Točivý moment 310 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,5 s
Spotřeba 4,4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: