Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën C4 Picasso 1.6 THP Exclusive: K obrazu svému

Test týdne

Tradiční nositel novátorských myšlenek navrhl novou C4 Picasso k obrazu svému. Lze v celkové kompozici najít i něco, co si u Citroënu za rámeček nedají?

Picasso v garáži? V případě toho s předponou C4 dosud standard české střední třídy. Jestliže minulá generace byla avantgardní, tak ta nová posunula laťku ještě o kus výš. Očekávat od Citroënu, že přijde s něčím konvenčním, by bylo asi jako nosit obrazy do Louvru. A vnějším vzhledem to nekončí, hlavní překvapení totiž čeká v kabině, která stejně jako zevnějšek nezapře prémiový nádech. Ač navenek nová C4 Picasso vzbuzuje kompaktní dojem, po nasednutí vás ohromí prostorností a vzdušností, ale bez toho, aniž byste měli pocit, že si nad hlavou vozíte zbytečný vzduch.

Výhled vpřed je výborný. Za úzkými předními sloupky se chodci neskryjí.


Výhled vpřed i do strany je excelentní, za rozdvojenými předními sloupky se žádný chodec neschová. Směrem vzad je to již trochu horší, u vyšších výbav pomůže sériová parkovací kamera.

Za volantem si připadáte jako strojvůdce v superexpresu TGV. Dva displeje, pár tlačítek a dost. Jen autopilot chybí, tedy pokud za něj nepovažujete adaptivní tempomat. 12“ jemnozrnný HD displej, tvořící přístrojový štít, o kterém se nejen konkurentům, ale kupříkladu i takovému Range Roveru může jen snít, najdete ve dvou nejvyšších výbavách. Změnu je vhodné provádět u stojícího vozu, palubní systém se totiž musí restartovat, což trvá přibližně půl minuty. Displej je opticky rozdělen na tři části, variabilně si tedy na něm lze promítat různé provozní hodnoty, mapu navigace, ale i různé obrázky, které se dají nahrát do systému. 7“ dotykový pod ním je součástí všech verzí a jeho prostřednictvím se ovládá většina nastavení a systémů vozu.

Zadní sedadla lze samostatně posouvat a sklápět. Mají ale krátké sedáky i opěradla.


I pokud nechcete využívat pokročilé funkce, připravte se na to, že přes displej se ovládají i ty základní, což odvádí pozornost při řízení. Proklikávat se přes menu je nutné kvůli všemu, včetně vypnutí stop-startu. Kupříkladu chcete-li změnit teplotu u klimatizace, na chvíli vám zmizí mapa navigace. Mnoho tlačítek a přepínačů a válečků je u lépe vybavených verzí i na volantu. Zjistit, čím se vše a jak ovládá, opět vyžaduje čas. U méně vybavených verzí, které budou asi nejprodávanější, je ale naštěstí tlačítek méně.

Variabilita C4 Picassa je příkladná. Trojici samostatných zadních sedadel je možné podélně posouvat v rozsahu 13 cm a měnit tak poměr prostoru pro posádku a zavazadla. Objem zavazadelníku s rovnými boky pak vzroste z průměrných 0,537 m3 na vysoce nadprůměrných 0,630 m3. Sklopením sedadel vznikne rovná podlaha. Přepravní možnosti zvyšuje sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. U vrcholné verze Exclusive se plastové zadní víko ovládá elektricky. Chce to trochu trpělivosti. Snadno si však můžete nastavit nejvyšší polohu tak, aby vám v garáži nebouchalo do stropu. Jelikož se víko vyklápí včetně koncových světel, po vyklopení přebírají funkci zadního osvětlení přídavná světla v nárazníku. V době šetření každého eurocentu poměrně luxus…

Posvítit si na zavazadelník po sklopení sedadel a opěradla sedadla spolujezdce můžete vyjímatelnou baterkou.


Pokud se jedná o motory, tak se hlavní pozornost soustřeďuje na vznětovou šestnáctistovku, nejsilnější zážehový agregát 1.6 THP/115 kW podle našich zkušeností také stojí za úvahu. Dynamika je zvláště při větším zatížení průměrná, kultivovanost je ale jeho jasnou předností. Přeplňovaný čtyřválec plynule táhne odspodu a ve středních otáčkách je příjemně pružný. I na vyšší rychlostní stupně dokážet jet pomalu bez reptání. Městské popojíždění mu vystaví účet blížící se 10 l/100 km a průměrně spotřebuje okolo 8,5 l/100 km, klidnou jízdu na volné silnici s ním ale bez problémů dokážete absolvovat i za 5,5 l/100 km.

Přispívá k tomu i odstupňování manuální převodovky s poměrně přesným řazením. Jízda je tak velmi tichá, což je i zásluha výborné aerodynamiky. To z C4 Picasso dělá příjemný dálniční křižník. Řízení nabylo na přesnosti, přesto je stále francouzsky vláčné.

Panoramatické střešní okno přijde na 14 000 Kč a z vozu udělá skleník.


Podvozek tohoto modelu je mezigeneračně mnohem jistější, dobře drží stopu a oproti minulosti se naklání již minimálně. Stabilitu zajišťuje i široký rozchod a nadstandardní rozvor. Francouzi evidentně zapracovali i na komfortu. Ani efektní příplatková 18“ kola s nízkoprofilovými pneumatikami nejsou pro C4 Picasso pohromou. Drobným rázům na nerovnostech se ale přesto nevyhnete. V českých podmínkách je tedy určitě lepší zůstat u standardních menších.

Nová C4 Picasso nezapře prémiový nádech, navíc je stylová i praktická. To, ale i vyspělá palubní elektronika opodstatňují mírně vyšší cenu oproti přímé konkurenci.

Efektní 18“ kola za 9000 Kč příliš nezhoršují cestovní komfort. Přesto doporučujeme zůstat u menších.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 569 900,- Kč
Cena testovaného modelu 671 800,- Kč
+
Originální design, prostorná kabina, variabilita, akustický komfort, vyspělé palubní systémy.
-
Do palubních systémů musíte kvůli maličkostem, malá zadní sedadla.





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Citroen C4 Picasso 1.6 THP 156 hp (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 115 kW
Točivý moment 240 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 9 s
Spotřeba 6 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: