Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 2008 1.6 e-HDI 115 k Allure

Test

Otestovali jsme malý crossover Peugeot 2008 1.6 e-HDI v nejvyšší výbavě Allure. Co se nám na něm líbilo a co nás naopak štvalo?

Klíčové vlastnosti

  • Moderní městský crossover, kříženec mezi hatchbackem a SUV
  • Podvozková platforma převzata z modelu 208 (včetně motorů, převodovek i palubní desky)
  • Poloha sedadel nad zemí stejná jako v běžných hatchbacích
  • Povedený design exteriéru i interiéru
  • Prostorný interiér
  • Zadní opěradla sklopitelná do roviny
  • Kultivovaný, dostatečně výkonný a úsporný motor
  • Dobře fungující stop-start

Hlavní nedostatky

  • Poloha předních hlavových opěrek
  • Pomalé a nepřehledné ovládací rozhraní infotainmentu
  • Provedení krytu zavazadlového prostoru

Jaký je?

Peugeot 2008 je vzhledově velice povedený automobil, který svým outdoorovým vzezřením zaujme nejen ženy. Pokud stojí o samotě, klidně byste řekli, že jde o malé SUV, nicméně porovnáte-li ho bezprostředně s běžnými hatchbacky, zjistíte, že není o mnoho větší ani vyšší a nemá ani o tolik větší světlou výšku.

Jde zkrátka o primárně městské a příměstské rodinné vozidlo, které, stojíc na platformě malých vozů (Peugeot 208), dokáže docela pohodlně pojmout pět lidí a jejich zavazadla a dovézt je v klidu a relativním pohodlí na krátké i delší vzdálenosti. A oproti těm „běžným“ hatchbackům u toho vypadá o něco výjimečněji…

Seznam kapitol

Jak jezdí?

Testovaný vůz měl pod kapotou vrcholný motor v nabídce, vznětovou 1.6 e-HDI/84 kW s manuální převodovkou. Pro vůz této velikosti a zaměření je to z hlediska provozních vlastností vhodná volba. Síly nabízí dostatek už od nízkých otáček a táhnout nepřestává až do 4000/min. Je zároveň dostatečně kultivovaný. Potěšila mě taky dobře odstupňovaná šestistupňová manuální převodovka, jejíž kulisa byla na francouzské poměry velice přesná. Spotřeba se po celou dobu testu držela těsně nad 5 l/100 km, což považuji za dobrý výsledek.

Pochvalu zaslouží také systém stop-start (využívající reverzní alternátor), který nijak neobtěžuje, startuje bleskově a při dojezdu motor vypíná ještě před zastavením (při rychlosti pod 20 km/h).

Někoho možná zamrzí umělé řízení bez citu, nicméně vzhledem k zaměření vozu to nijak nevadí. Naopak, nejen díky malému volantu se s vozem přinejmenším subjektivně velmi snadno manévruje. Trochu horší je to s kalibrací chodu plynového pedálu, který reaguje na pohyby pravé nohy se znatelným zpožděním.

Jízdní vlastnosti jsou nezáludné s jasně nedotáčivou charakteristikou. Příjemně mě překvapil velmi dobrý akustický komfort panující ve voze v rychlostech kolem 130 km/h.

Seznam kapitol

Jak se s ním žije?

Díky vyšší stavbě a o 200 mm prodloužené karoserii oproti výchozí 208 je uvnitř dost místa pro čtyři až pět pasažérů. Zavazadlový prostor nabídne 360 litrů objemu, což je adekvátní hodnota a díky pravidelným tvarům stěn i dobře využitelná. Po sklopení zadních opěral se vytvoří rovina. Velmi mě štvalo krycí plato kufru, které se nezvedá společně s pátými dveřmi a obecně je prostě nepraktické. Tady se na první pohled šetřilo.

Řidiče zprvu možná překvapí, že palubní přístroje jsou umístěné nad volantem, nicméně i přes všeobecnou skepsi panující kolem tohoto řešení to v praxi není tak hrozné. Abych na „budíky“ při mé výšce 188 cm viděl, měl jsem volant trochu více u kolen, než by mi bylo příjemné, avšak musím zdůraznit, že po několika desítkách kilometrů jsem si bezezbytku zvykl a toto řešení mě nijak neobtěžovalo.

Co mi ale vadilo velmi, byla poloha přední hlavové opěrky, nastavitelné pouze výškově. Pravděpodobně kvůli požadavkům na pasivní bezpečnost umístil Peugeot opěrku hodně dopředu, takže jsem měl hlavu pořád jaksi v předklonu bez možnosti změnit polohu krční páteře. Už po dvou stovkách kilometrů v kuse mě začalo za krkem bolet. Doporučuji si před případnou koupí tohle určitě vyzkoušet, tak říkajíc, „na vlastní krk“.

Nevyhovoval mi rovněž palubní infotainment s navigací. Jeho provedení se zbytečně nepřehledným a graficky rozmáchlým designem nabídek, ve kterých se velmi těžko orientuje, je v dnešní době podprůměrné. Navíc obrazovka reaguje s prodlevami deset let starého dotykového telefonu. Na druhou stranu, navigace stojí pouze 10 tisíc.

Seznam kapitol

Utratil bych za něj svoje peníze?

Testovaný vůz ve výbavě Allure stojí „v základu“ 461 000 Kč, což není vůbec málo – za podobné peníze máte hezkou octavii, golfa nebo i30 (neřku-li dobíhající generaci Peugeotu 308), vše vozy o třídu výš. Vzhledem ke zmíněným nedostatkům bych tedy po této 2008 nesáhl.

Pokud ale shledáte, že hlavová opěrka vám vyhovuje, další drobnosti nevadí a navrch se vám tento Peugeot líbí, stojí elegantní a prostorná 2008 za zvážení. Se střední výbavou Active a slabším motorem (ať už dieselovým nebo benzinovým) se dostanete bezpečně pod 400 tisíc korun. A to už za příjemně jezdící a prostorný hatchback není tolik.

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 300 000,- Kč
Cena testovaného modelu 461 000,- Kč





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115 hp
Technické informace:
Objem motoru 1560 cm3
Výkon 85 kW
Točivý moment 270 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,4 s
Spotřeba 4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: