Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz E 250 CDI Coupé: Autorita?

Test

Agilitu dostal do vínku od třídy C, zařazení do rodiny pod písmenem E mu dodává na vážnosti. Budí však respekt i čtyřválcová naftová verze?

Od dob modelové řady CLK spoléhají kupé střední velikosti od Mercedesu na platformu třídy C. Tlak na nutnost přilákat mladší zákazníky na agilnější a jízdně zajímavější kupé byl neúprosný. Stejně tak nové E kupé, které nedávno prošlo faceliftem, sdílí podvozkovou platformu s o třídu menším modelem, než jaký má ve svém jménu. A vše je tak, jak má být. Éčkové kupé sice není žádný sporťák, ale agilita mu rozhodně nechybí. Podvozku skvěle sedí svižná jízda, auto je stabilní ve vysokých rychlostech, nemá problém s technickými pasážemi a s přechody z levé zatáčky do pravé (či naopak). Ochotně se nechá vést a přitom neztrácí nic ze své jistoty. Pochvalu zaslouží výkonné brzdy s příjemným nástupem účinku, který se tak dá skvěle dávkovat.

Peníze nejsou důležité, ale mnohem lépe se brečí za volantem mercedesu než v tramvaji. V E kupé vás navíc chmury přejdou.


Ani se sportovním podvozkem a na osmnáctipalcových kolech pak auto není přehnaně tvrdé. Tužší sportovní nastavení je patrné, ovšem je například velmi zajímavé, jak si auto dokáže poradit s nerovností v rychle projížděné zatáčce. Prostě ji odfiltruje, bez vlivu a odchylky od zvolené stopy, bez akustického i mechanického rázu. Pocit jistoty prohlubuje i dobrý posaz za volantem. Příplatková sedadla testovaného exempláře potěšila svým dimenzovaním i oporou těla v zatáčkách díky nastavitelným bočnicím a mnoha dalším finesám. Stejně tak volant nastavitelný v širokém rozsahu padne dobře do ruky.

E kupé vypadá po faceliftu snad ještě ostřeji a atraktivněji než dříve. Červená barva a hlavně stylingový AMG paket mu navíc více než sluší. Ledková světla mají na silnici respekt, levý pruh dálnice se vám tak nějak přirozeně uvolňuje, i když jedete pohodovým tempem. Takové zdánlivé drobnosti i pocit, že jedete vozem s velkou trojcípou hvězdou v masce chladiče, se vám velmi brzo dostanou pod kůži a navodí příjemný pocit spokojenosti se sebou samým. Může vám ho zkazit skutečnost, že se pod dlouhou kapotou skrývá turbodiesel, a to navíc jen čtyřválcový?

Verze 250 CDI má v difuzoru dvě mohutné koncovky výfuku.


Co se jízdních výkonů týče, tak nikoli. Verze s manuální převodovkou musí mít maximální rychlost dokonce elektronicky omezenou na obligátních 250 km/h (verze 7G-Tronic jede o 3 km/h pomaleji), zrychlení za 7,3 sekundy na 100 km/h také není špatná hodnota a 500 Nm v praxi zajišťuje skvělé pružné zrychlení. A tak ani člověk náročný na dynamiku svého auta nebude z E 250 CDI kupé zklamán. Vyšší nároky na dynamiku však s sebou nesou vyšší nároky na palivo. Jelikož úsporná jízda je v tomhle provokativním autě tak trochu proti přírodě, naměřila jsem namísto udávaných 4,6 l/100 km nakonec 6,5 l/100 km. Ovšem není nereálné jezdit se znatelně nižší spotřebou. Testovaný exemplář pak demonstroval kombinaci popisovaného 2,2litrového turbodieselu dopovaného dvěma dmychadly s automatickou převodovkou 7G-Tronic. Ta potěší hladkostí změny převodů, ale rychlost jejích reakcí není nijak závratná, zvláště při jejím využití ve sportovně střiženém voze. S motorem si dobře rozumí, k turbodieselu se automat obecně hodí, ale chtělo by to, aby byl trochu akčnější. Ani aktivace sportovního módu tak úplně nepomůže a i reakce na povely ručního řazení jsou trochu „opožděné“.

K image vozu by se jistě lépe hodil benzinový motor nebo alespoň šestiválcový turbodiesel. Verzi 250 CDI nelze z hlediska dynamiky nic vytýkat, a pokud vám čtyřválec nevadí, můžete oproti verzi 350 BT ušetřit více než 150 000 Kč.

Verze 250 CDI má v difuzoru dvě mohutné koncovky výfuku.

Závěr

Atletická postava, dobře padnoucí oblek. Pokud od E kupé nečekáte vyloženě sportovní výkony, nebudete mu mít co vytknout. Verze 250 CDI sice neumí šestiválcově sametově vrnět, ale jinak jí potenciál nechybí, a i jí se tedy těžko něco vytýká.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 1 149 500,- Kč
Cena testovaného modelu 1 628 407,- Kč
+
Elegantní linie karoserie, komfort, síla motoru, sedadla a posaz za volantem.
-
Vyšší cenová hladina, nižší kulivovanost čtyřválcového naftového motoru.





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Mercedes-Benz E Coupe 250 CDI (2013)
Technické informace:
Objem motoru 2143 cm3
Výkon 150 kW
Točivý moment 500 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 7,4 s
Spotřeba 4,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: