Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure: Naoko drsňák

Test

Tváří se, že je připraven na vše a ničeho se nevyleká. Ve skutečnosti je ale Peugeot 2008 spíše konejšivý a praktický společník do města než drsný dobrodruh.

Prodeje zdánlivě terénních, v reálu však spíše městských automobilů s vyšší stavbou karoserie rostou, a není tedy divu, že Peugeot neotálel a představil model 2008. Jen se na něj podívejte – drsné černé oplastování, výrazné chromované detaily, zvýšený podvozek evokující pohon všech kol, to vše upoutá vaši pozornost. Přitom jde stále o auto s předním náhonem, které se hodí k rozvážení dětí do školky, a ne k dovádění v opuštěném lomu. Mezi zvláštně tvarovanou ruční brzdou a neméně podivnou řadicí pákou nechybí otočný ovladač Grip Control, ten ale pouze reguluje účinek kontroly trakce. V terénu pak nepomohou ani celoroční pneumatiky s drsnějším vzorkem. Naopak, výrazně zhoršují chování auta na silnici.

Materiály na úrovni, vzhled rovněž. Jen odér interiéru není nic příjemného.


Jasná je jedna věc – podvozek je laděn do komfortu a ostrý průjezd zatáček nezvládá. Výrazně se naklání a brzy ztrácí trakci. Působí také nejistě v rychleji projížděných zatáčkách. Jízdě nepomáhá ani nepřesné řízení bez citu a gumový chod všech ovládacích prvků. Pod kapotou 2008 jsme měli nejsilnější benzinový motor 1.6 VTi s výkonem 120 koní. Na první pohled dostatečné hodnoty, které ale byly brzděny podivným zpřevodováním. Auto má dlouhý druhý a třetí rychlostní stupeň a naopak krátkou pětku. To podporuje letargii motoru v nižších rychlostech a přidává hluk na dálnici. Přičtěte si k tomu velmi nepřesné řazení pětistupňové převodovky a dojem z pohonného ústrojí nemůže být dobrý. Přívětivá nebude ani spotřeba, která se pohybuje okolo sedmi litrů při klidné jízdě a šplhá bez problémů výše, pokud se chcete pohybovat aspoň trochu svižně.

Aspoň, že prostor uvnitř je na úrovni a líbila se mi také velikost zavazadlového prostoru. Působí větší, než udávají čísla. V interiéru pak najdete dobrou výbavu a zajímavé materiály v bronzové barvě. V letních dnech vás však nepotěší výrazný zápach palubní desky.

Kompaktní, drsně se tvářící auta s dostatkem prostoru uvnitř a zvýšeným podvozkem jsou v módě.

Závěr

Tato verze Peugeotu 2008 nepatří mezi nejpovedenější. Řazení je bídné, zpřevodování nesedí k charakteru motoru a celoroční pneu­matiky zhoršují chování na silnici. Pokud 2008 opravdu chcete, zauvažujte spíše o naftovém motoru.

Celkové hodnocení

3
Cena základního modelu 470 200,- Kč
Cena testovaného modelu 562 900,- Kč
+
Komfortní podvozek, prostorný interiér, velký zavazadelník.
-
Řazení, zpřevodování, spotřeba, celoroční pneumatiky.





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: