Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Cascada 2.0 CDTI Cosmo: Oheň a voda

Test

Jsou věci, které k sobě jednoduše nejdou. Jedním z nich je kabriolet a čtyřválcový naftový motor. Pohonné ústrojí je tak největší slabinou cascady.

Autor:Ondřej ChamillaFoto:

Při předchozím testu cascady s benzinovou šestnáctistovkou jsem si mimo jiné stěžoval na dvě věci – nepřesné, zadrhávající řazení a vyšší spotřebu motoru, který se musí poprat s poměrně těžkou karoserií kabrioletu střední třídy. Pokud tedy cascada dostane úsporný naftový motor a automatickou převodovku, mohu být spokojený, ne?

Mohutná palubní deska je poseta tlačítky. Materiály jsou na úrovni, kvalita zpracování průměrná.


No, popravdě ani ne. Naftový motor je dobrá věc na trávení nudných kilometrů na dálnici v izolované kabině běžného cestovního vozu, do kabrioletu se však hodí asi stejně jako kečup do kávy. Kabrio si totiž člověk nekupuje z racionálních důvodů, chce spíše auto pro radost. Hlasité klepání motoru po stažení střechy dokáže uspokojit asi jen masochistu. A že tento dvoulitr o slušném výkonu 165 koní o sobě dává vědět hodně ryčně... Automatická převodovka se hodí k uvolněnému charakteru auta, kdy řadí velmi hladce a umně maskuje propady ve výkonové křivce dieselu. Zároveň však otupuje výkony motoru. Automobil zpočátku akceleruje spíše vlažně, i když na dálnici již dokáže zrychlovat docela slušně. Svou roli ve zdánlivé letargii motoru v nižších rychlostech hraje i delší zpřevodování šestistupňového automatu. Celé pohonné ústrojí při nebrání ohledu na styl jízdy spotřebuje osm litrů nafty na sto kilometrů. Když se snažíte, snadno se dostanete pod šestilitrovou hranici, což koresponduje s údaji výrobce. Motor se tedy dá označit za příjemně úsporný, zejména když přihlédneme k nemalé hmotnosti automobilu přes 1800 kg a k automatické převodovce.

Přejděme však k světlým stránkám cascady, kterých není málo. Kupříkladu podvozek, u tohoto modelu bez příplatkových adaptivních tlumičů. Velmi dobře filtruje nerovnosti, v zatáčkách přitom nabízí nadprůměrnou přilnavost. Nečekejte sportovní auto, opel však rozhodně nepůsobí nejistě a neochotně, jak byste od kabrioletu této velikosti a hmotnosti mohli očekávat. Kladně hodnotím i použití pneumatik s relativně vysokým profilem, které se dále podílejí na příjemné plavnosti jízdy.

Praktická stránka věci nezůstala opomenuta. Zadní sedadla jsou plnohodnotná a sklopná.


Za zmínku stojí také interiér, v tomto případě v pěkné světlé kůži. Je dobře vybavený, plný chytrých detailů a hlavně plně čtyřmístný. Výlet přes celou republiku ve čtyřech lidech? Žádný problém. A díky objemnému zavazadlovému prostoru si každý z cestujících může vzít i zavazadla na týden.

Co se týče tuhosti karoserie, tak cascada stále nedosahuje hodnot uzavřených vozů, to by však bylo utopistické očekávání. Opel je tudíž na poměry této třídy docela tuhý, na nerovnostech se však rozvibruje jak sloupek řízení, samotný rám okna a z interiéru se ozvou pazvuky. S podobnými neduhy však musíte počítat u téměř každého kabrioletu. Chytrým detailem, zpříjemňujícím soužití s autem, je dálkově ovládaná střecha, stejně jako vyhřívaná i odvětrávaná sedadla. Příjemná je také skutečnost, že při zaškrtnutí automatické převodovky v ceníku vás již nebude otravovat systém stop-start, který se k samočinné skříni nedodává. Vlastnictví cascady přináší téměř samou radost, jen ten naftový motor...

Složit či natáhnout střechu lze i na dálku pomocí klíčku.

Závěr

Cascada je stále velmi dobrý a promyšlený kabriolet za rozumné peníze, raději si ji však objednejte s benzinovým motorem, který neobtěžuje svým hlukem. Pak budou výlety s dalšími třemi přáteli stát za to a ještě při pořízení vozu ušetříte.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 695 900,- Kč
Cena testovaného modelu 893 900,- Kč
+
Nastavení podvozku, plně čtyřmístný vůz, výbava, hladce řadící automat.
-
Hlučný motor, pomalá převodovka, občasné zavrzání karoserie.





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: