Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Octavia Combi 4x4 2.0 TDI Elegance: Plánovač necest

Test

Doleva ze silnice a dále přes polní cestu. V kategorii kombi 4x4 víří prach nová octavia, která při plánování toho, kam se vydáte, umožňuje (drobné) korekce trasy.

Lepší trakce, díky kvalitnějším tlumičům lepší komfort, ale také způsob, jak vyzrát na koncernové „nápravové“ kastování. Při koupi „čtyřkolky“ totiž vždy, nejen s motorem 1.8 TSI, nýbrž i 1.6 TDI a 2.0 TDI, dostanete víceprvkovou zadní nápravu. Pohon 4x4 nadále dostanete jen s karoserií kombi.

V případě turbodieselů si připlatíte 55 000 Kč a vozíte si s sebou o něco více než metrák komponentů navíc. A to i přes to, že mezinápravová spojka Haldex páté generace je díky absenci zásobníku tlakového oleje o 1,4 kg lehčí. Je ještě více propojena s ESP a má být odolnější.

Šestistupňová převodovka má u verze s pohonem všech kol stejné odstupňování, ale nepatrně kratší stálý převod.


Dynamika této verze je jen průměrná, vyšší hmotnost verze 4x4 se při jízdě subjektivně přece jen projevuje. Nutné je počítat i s o půl litru vyšší spotřebou paliva, průměrně 7,4 l/100 km. Leč to je snesitelná daň za výbornou trakci za rozdílných adhezních podmínek.

Rozdíl v reakčních časech mezi haldexem čtyřkou a pětkou není subjektivně patrný, neboť již ten čtvrtý, fungoval preventivně, tedy bez prokluzu předních kol. Připojení těch zadních je bleskurychlé. Prakticky hned cítíte, jak vás při rozjezdu tlačí vpřed. Pokyny olejovému čerpadlu, které tlakem na lamely haldexu zajišťuje přenos točivého momentu na zadní kola (až 50 %), jsou bezprostřední. Distribuci točivého momentu na jednotlivá kola zajišťuje systém EDS prostřednictvím přibrzďování kol suplující roli závěrů diferenciálů.

Velikost zavazadelníku pohon všech kol neovlivnil, užitečné zatížení 563 kg je velkorysé.


Světlá výška je v porovnání s verzí s předním pohonem díky zástavbě agregátů pohonu všech kol o 1 mm nižší. Na nezpevněných cestách ale přijde vhod paket pro špatné cesty za 5500 Kč, kde vedle o 15 mm větší světlosti (154 mm) dostanete i ochranu podvozku. Verze 4x4 může táhnout těžší přívěsy. O 50 kg těžší nebrzděný (720 kg) a o 200 kg těžší brzděný (2000 kg).

Vystřízlivění přijde při pohledu do ceníku. V top výbavě Elegance přijde Octavia Combi 4x4 2.0 TDI na 679 900 Kč. Je tak o rovných 50 000 Kč dražší než VW Golf Variant 4Motion Highline se stejným motorem, ušetříte i při koupi Opelu Insignia ST 2.0 CDTI/118 kW 4x4 Cosmo, jejíž akční cena je o 23 880 Kč nižší.

Víceprvková náprava a kvalitní tlumiče se podílejí na komfortnější jízdě.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 679 900,- Kč
Cena testovaného modelu 998 600,- Kč
+
Výborná trakce, rychlé připojování zadních kol, rozumný příplatek za 4x4.
-
Subjektivně horší dynamika, vyšší cena než u VW Golf Variant.





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: