Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 328i GT Modern: Peres-trojka

Test

Když bořit konvence, tak pořádně! Tohoto hesla se u BMW drželi i v případě nového přírůstku v řadě 3, nafouklého liftbacku s místem vzadu téměř jako v superbu.

Model 3 Gran Turismo vznikl na bázi sedanu řady 3 s prodlouženým rozvorem pro Čínu. Oproti ostatním zástupcům této řady (ale i SUV X3) tak má mezi nápravami o 110 mm více prostoru a nabízí o 70 mm více místa vzadu na kolena. Navíc je o plných 79 mm vyšší.

Palubní deska je důvěrně známá z ostatních zástupců řady 3. Vpředu ale sedíte o 40 mm výše než v kombi, stále však 180 mm níž než v SUV X3. Rozměrnými dveřmi se snadno nastupuje, a to zejména dozadu. Za volantem nadále panuje sportovní stísněnost, nad hlavou však máte nadbytek místa a střecha se za vámi klene ještě výše. Dlouháni budou spokojeni.

Vysoká stavba karoserie a delší rozvor jsou při jízdě mírně znát.


Ti, kdo těží z nové koncepce nejvíce, jsou cestující na rozměrných zadních sedadlech. Mohou se na nich pohodlně uvelebit a na rozdíl od ostatních „trojek“ si dát nohu přes nohu. Zadní sedadla jsou pohodlná a mají i polohovatelná opěradla, více sklopit je ale stejně nelze, linie střechy rychle klesá a dost místa zabírají i mohutné závěsy zadního víka.

Světlá verze interiéru je efektní a kabina působí zásluhou velké prosklené plochy, zajišťující dobrý výhled, velmi vzdušně, rychle se však zašpiní a světlé plasty se zrcadlí v čelním skle. Ergonomie je špičková, tedy až na příliš lehce jdoucí páku voliče, kterou si tu a tam pohybem ruky během jízdy nechtěně zařadíte neutrál. Palubní systémy umějí maďarsky, polsky či řecky, česky bohužel stále ne…

Místa vzadu je jako v sedanu řady 7, sedadla poskytují dobré pohodlí.


Kabina je dobře utlumená, bezrámečková okna ale akustický komfort zhoršují. Přeslechnout nelze ani drobný valivý hluk od kol na méně kvalitním povrchu. Ačkoliv je GT naladěno měkčeji než kombi, 19“ příplatkové pláště typu runflat se bohužel na méně kvalitním povrchu negativně podepisují na kvalitě jízdy.

Zadní výklopné víko se standardně ovládá elektricky. Ostatně je tak těžké, že manuálně byste ho sami jen těžko zvedli. Vstupní práh je výše než u kombi, široké a vysoko výklopné zadní víko však výborně zpřístupňuje zavazadlový prostor o objemu 0,520 m3, což je o 25 l více než u kombi. Sklopením opěradel zadních sedadel GT do roviny oproti kombi získáte při 1,600 m3 o 100 l více.

520 litrů je výborně přístupných, opěradla lze polohovat.


Vyšší stavba karoserie a delší rozvor jsou při jízdě mírně znát a zvláště na nerovné silnici nemáte tak jistý pocit jako u klasických zástupců řady 3, za což možná může i chvílemi trochu uměle působící řízení. Stěrač byste u 3 GT hledali marně, zato ale má výsuvný zadní spoiler, který se v rychlosti 110 km/h samočinně vysune ze siluety vozu, aby zvýšil přítlak na zadní nápravu.

Prostřední ze tří zážehových agregátů verze 328i nezapře, že se oproti minulosti nejedná o šestiválec, ale jen o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Obyčejnější zvuk to neomylně prozradí. Se 180 kW a 350 Nm má však síly na rozdávání, navíc se plynule vytáčí skoro jako atmosférický agregát.

Komu se dosud nedařilo namluvit manželce, že je ‚trojka‘ ideálním rodinným autem, tomu dává verze GT do rukou velmi přesvědčivé argumenty.


Jen těžko se s ním dostanete pod 10 l/100 km, ve městě budete spíše atakovat 11,5 l/100 km. Odměnou za to je totiž zrychlení na stovku reprezentované hodnotou 6,1 s, tedy jen o 0,1 s horší než u kombi. Rychle a sametově přeřazující samočinná osmistupňová převodovka mu skvěle sekunduje.

S klidným svědomím se dá říci, že je „trojkové“ GT bezkonkurenční. Žádného přímého rivala totiž zatím nemá. Srovnání s Audi A5 Sportback je tak spíše z nouze ctnost. Oproti trojkovému kombi si v případě GT připlatíte 37 500 Kč. K dispozici je i verze s pohonem všech kol, ta se však již cenově dotahuje na modely X3 a 528i Touring.

Oproti kombi působí o 37 500 Kč dražší GT mnohem mohutněji.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 1 057 500,- Kč
Cena testovaného modelu 1 493 800,- Kč
+
Prostornost na zadních sedadlech, praktičnost, odhlučnění motoru.
-
Hluk od bezrámových oken, komfort na 19“ kolech runflat.





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
BMW 328i Gran Turismo
Technické informace:
Objem motoru 1997 cm3
Výkon 180 kW
Točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 6,1 s
Spotřeba 6,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: