Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Chevrolet Captiva 2.2 D AWD LTZ: Plus minus Autobus

Test

Velké plus na přídi jako by naznačovalo, že captiva je tu pro ty, kdo ve všem hledají pozitiva. A u modernizované verze jich je opět více. Plus minus autobus.

Změny se tentokrát nejvíce dotkly zádi, která dostala nová koncová světla s LED diodami a hranaté koncovky výfuku. Právě podle nich novou verzi identifikujete nejlépe. Další změny jsou již méně nápadné.

Posaz za stále poněkud větším volantem je přirozený, přední sedadla jsou pohodlná a čalounění vrcholné verze LTZ je kožené. V interiéru ale stále narazíte na spoustu tvrdých, mnohdy zbytečně laciných plastů, které nejvíce prozrazují fakt, že captiva „kroutí“ již osmou sezonu. S lepšími se setkáme asi až u další generace. Stejně jako s přehledněji a také logičtěji provedeným ovládáním infozábavního systému. A snad i pečlivějším dílenským zpracováním.

Na nesourodé palubní desce je nejvíce znát stáří tohoto chevroletu.

Pokud se ale od toho oprostíte a soustředíte se na samotnou jízdu, je dojem hned mnohem lepší. Captiva se dobře řídí, motor je obstojně odhlučněný a dynamika velmi dobrá. Kvalita jízdy je i přes 19“ kola s pneumatikami 235/50 R 19 obstojná. Podvozek je laděný komfortně a drobné rázy jsou cítit jen na velkých výmolech. Ani prémiová SUV to neumějí o mnoho lépe. Přes vyšší těžiště se captiva chová jistě, nástup brzd je však nadále pomalejší.

Spojení turbodieselu 2,2 l/135 kW se šestistupňovou samočinnou převodovkou je zdařilé a zabijete jím hned dvě mouchy naráz – ne zrovna exaktní řazení mechanické převodovky a potýkání se s turboefektem vznětového agregátu. „Automat“ řadí rychle a jen minimálně tlumí potenciál motoru. Horší je to se spotřebou. Při klidné jízdě na volné silnici lze jezdit za 8,5 l/100 km, po městě ale počítejte se třemi navíc.

Variabilita i prostornost jsou nadále silnými stránkami captivy.

Za 825 000 korun dostanete prostorný, plně vybavený sedmimístný vůz. Vrcholnou verzi 2.2 D AWD LTZ s pohonem všech kol pořídíte za 825 000 Kč, tedy o necelých 200 000 levněji než Kiu Sorento 2.2 CRDI/145 kW Premium či Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI/145 kW Premium.

Ty jsou ale novějšími konstrukcemi a mají ve výbavě xenonová světla, o nichž se captivě nadále jen sní. Stále ale platí, že takovou porci plechu za takové peníze nikde jinde než u captivy nenajdete.

Hranaté koncovky výfuku a světla s LED diodami jsou největšími změnami.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 825 000,- Kč
Cena testovaného modelu 858 600,- Kč
+
Silný motor, jeho sladění s převodovkou, prostorný interiér, i s 19“ koly dostatečný komfort.
-
Vyšší spotřeba, tvrdé plasty, nepřehledné ovládací prvky.





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Chevrolet Captiva 2.2 D 184 hp 4x4 7 místné (2011)
Technické informace:
Objem motoru 2231 cm3
Výkon 135 kW
Točivý moment 400 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 9,6 s
Spotřeba 6,4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: