Chevrolet Captiva 2.2 D AWD LTZ: Plus minus Autobus
Velké plus na přídi jako by naznačovalo, že captiva je tu pro ty, kdo ve všem hledají pozitiva. A u modernizované verze jich je opět více. Plus minus autobus.
Změny se tentokrát nejvíce dotkly zádi, která dostala nová koncová světla s LED diodami a hranaté koncovky výfuku. Právě podle nich novou verzi identifikujete nejlépe. Další změny jsou již méně nápadné.
Posaz za stále poněkud větším volantem je přirozený, přední sedadla jsou pohodlná a čalounění vrcholné verze LTZ je kožené. V interiéru ale stále narazíte na spoustu tvrdých, mnohdy zbytečně laciných plastů, které nejvíce prozrazují fakt, že captiva „kroutí“ již osmou sezonu. S lepšími se setkáme asi až u další generace. Stejně jako s přehledněji a také logičtěji provedeným ovládáním infozábavního systému. A snad i pečlivějším dílenským zpracováním.
Pokud se ale od toho oprostíte a soustředíte se na samotnou jízdu, je dojem hned mnohem lepší. Captiva se dobře řídí, motor je obstojně odhlučněný a dynamika velmi dobrá. Kvalita jízdy je i přes 19“ kola s pneumatikami 235/50 R 19 obstojná. Podvozek je laděný komfortně a drobné rázy jsou cítit jen na velkých výmolech. Ani prémiová SUV to neumějí o mnoho lépe. Přes vyšší těžiště se captiva chová jistě, nástup brzd je však nadále pomalejší.
Spojení turbodieselu 2,2 l/135 kW se šestistupňovou samočinnou převodovkou je zdařilé a zabijete jím hned dvě mouchy naráz – ne zrovna exaktní řazení mechanické převodovky a potýkání se s turboefektem vznětového agregátu. „Automat“ řadí rychle a jen minimálně tlumí potenciál motoru. Horší je to se spotřebou. Při klidné jízdě na volné silnici lze jezdit za 8,5 l/100 km, po městě ale počítejte se třemi navíc.
Za 825 000 korun dostanete prostorný, plně vybavený sedmimístný vůz. Vrcholnou verzi 2.2 D AWD LTZ s pohonem všech kol pořídíte za 825 000 Kč, tedy o necelých 200 000 levněji než Kiu Sorento 2.2 CRDI/145 kW Premium či Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI/145 kW Premium.
Ty jsou ale novějšími konstrukcemi a mají ve výbavě xenonová světla, o nichž se captivě nadále jen sní. Stále ale platí, že takovou porci plechu za takové peníze nikde jinde než u captivy nenajdete.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 825 000,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 858 600,- Kč |
Silný motor, jeho sladění s převodovkou, prostorný interiér, i s 19“ koly dostatečný komfort. |
Vyšší spotřeba, tvrdé plasty, nepřehledné ovládací prvky. |