Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Lexus LS 600h F-Sport: Tichá síla

Test

Lexus LS prošel výraznou modernizací, která přinesla elegantnější design, zcela nový interiér, vylepšený podvozek a hybridní verzi LS 600h i nižší spotřebu, a to se nabízí pořád stejný výkon 445 k.

Jednou z novinek modernizovaného Lexusu LS je verze F-Sport, charakteristická sportovním předním nárazníkem s mlhovkami nebo voštinovou maskou chladiče. Kombinace těchto exteriérových doplňků, bílé barvy Nova (30 000 Kč), 19” litých kol a vyvážených proporcí přes pět metrů dlouhého sedanu zajistila LS trvalý zájem okolí.

Velkou proměnu má za sebou interiér, který se designově i celkovou architekturou inspiroval řadou GS. I zde najdeme obří 12,3” informační displej, joystick ovládacího systému Remote Touch nebo perfektně čitelné přístroje. Na širokém středovém tunelu se objevil otočný ovladač, kterým se mění charakter naladění vozu. Řidič má na výběr pět režimů: Eco, Comfort, Normal, Sport S a Sport+. Vedle tuhosti tlumičů se mění i odpor řízení, reakce motoru na plyn nebo třeba i barevné podsvícení přístrojů. Rozdíly mezi módy jsou opravdu citelné, drtivou většinu času jsme si ale nakonec užívali v režimu Comfort. V něm se totiž lexus proměnil v neskutečně pohodlný kočár, v němž se k cestujícím dostává přes elektronicky řízené tlumiče a komfortní sedadla jen minimum reakcí na žalostný stav našich silnic. Stejně tak kilogramy tlumicí hmoty úžasně izolovaly interiér od ruchu civilizace. Chvílemi jsme si připadali jak na létajícím koberci. Na podvozku, ale i na řízení vývojáři Lexusu hodně zapracovali.

Automobily Lexus LS 600h F-Sport

Standardní sedadla jsou úžasně pohodlná, mají elektrické ovládání, vyhřívání i odvětrávání.

Ani v komfortním režimu netrpí LS 600h nedostatkem temperamentu. Pravda, hybridní pohon reaguje na plyn o něco vlažněji než v režimech Sport S či Sport+, ale i tak je předjíždění hračkou. Když se totiž k sobě přidá 394 k benzinového osmiválce a 224 k od elektromotoru, celkových 445 k (výkony obou motorů spojených v jedné skříni přes elektronicky řízenou planetovou převodovku nelze sečíst) vystřelí LS 600h, vážící přes 2,2 t, kupředu jako startující letadlo. A to i na mokru, protože hybridní LS má pohon všech kol s diferenciálem Torsen. Stovku zvládá proti minulosti o 0,2 s rychleji (6,1 s).

Parádní disciplínou LS 600h je jízda po dálnici, kdy ve 140 km/h na rovině točí motor i díky přídavné dvoustupňové převodovce pouhých 1100 ot/min!

I díky tomu se podle stylu jízdy pohybovala průměrná spotřeba mezi 10 a 12 l benzinu, což je vzhledem k nabízeným výkonům akceptovatelné. Ve městě se dá ale díky elektrickému režimu pohybovat i pod desetilitrovou hranicí.

Automobily Lexus LS 600h F-Sport

Kufr má kvůli NiMH bateriím objem 370 l, což je o 140 l méně proti normálu. Bez rezervy má 420 l.

Cena
LS 600h F-Sport: 2 799 000 Kč
Testovaný vůz: 3 014 000 Kč

Automobily Lexus LS 600h F-Sport

Veškeré osvětlení Lexusu LS 600h mohou mít na starosti výhradně LED diody.


Závěr

LS 600h je výjimečný vůz, a to jak neokoukaným a ve verzi F-Sport i líbivým designem, tak hybridním pohonem, který svým výkonem i sladěním nemá konkurenci. Spotřeba je sice dvouciferná, místo za šestnáct ale jezdíte po městě za deset. A pod kapotou máte V8.

Celkové hodnocení

4.5
+
vysoký výkon
spotřeba ve městě
komfort pérování
design
odhlučnění
-
menší kufr
vysoká hmotnost
nízký interiér
drahý servis





Tagy: lexus, LS, 600h, F-Sport
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Lexus LS 600h (2013)
Technické informace:
Objem motoru 4969 cm3
Výkon 290 kW
Točivý moment 520+300 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 6,1 s
Spotřeba 8,6 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: