Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mazda 6 2.5 L Revolution: Hodně udiček

Test

Elegantní karoserie třetí generace Mazdy 6 je návnadou a po jízdním testu přijde parádní zásek. Tento sedan má navíc k dispozici na ulovení hned několik návnad a udiček.

Ačkoliv v technickém průkazu měla testovaná Mazda6 uvedeno, že motor dosahuje největšího výkonu 77 kW, chování vozu s nejsilnějším benzinovým motorem spojovaným výlučně s automatickou převodovkou odpovídalo reálným parametrům (141 kW). Registr zjevně nepokulhává jen v oblasti IT.

Než se vrátím k tomu, jak se s vrcholným čtyřválcem ladí automatická převodovka a zda tato kombinace Mazdě 6 svědčí, musím stejně jako mnoho jiných kolegů vyjádřit obdiv nad vydařenou architekturou vzhledu. Šestka vyhlíží navýsost elegantně. Silueta a propojení všech tří částí vozu (příď, kabina, záď) je designově navýsost zdařilé. Výsledkem je elegantní auto, jehož image dotváří takřka prémiový interiér. Ladí s ním i devatenáctipalcová kola, která dobře bojují s rozbitými českými silnicemi.

Automobily Mazda 6 2.5 L Revolution

Ergonomie na jedničku, hlavně však skvělé řízení s optimálně nastaveným posilovačem.

Mazda 6 s nejsilnějším motorem je na českém trhu k dostání jen v nejvyšší výbavě Revolution, přičemž ceníkových 804 900 Kč za velkorysou výbavu (mj. kůže, soustava bezpečnostních asistentů, parkovací kamera) je vskutku dobrá cena.

Sladění šestistupňového automatu s motorem se zdařilo, změny stupňů jsou až sametové. Podřazení následuje hbitě po došlápnutí pedálu. Velmi spokojen jsem byl s oběma možnostmi manuálního ovládání (pádly, pákou), do nichž se elektronika vůbec neplete. Sympatickým detailem je správný směr řazení – pohybem voliče vpřed na nižší převodový stupeň a vzad na vyšší. Podvozek výkonný motor zvládá. Kvůli dlouhému rozvoru se šestka přece jen hůř skládá do série zatáček, nicméně svižné tempo si lze dovolit i mimo dálnice. A motor tento záměr výtečně podpoří. Jen spotřebou jsem byl trochu zklamán, vzdálil jsem se na cca 1,5 l od oficiálně udávaných čísel.

Automobily Mazda 6 2.5 L Revolution

Zážehový čtyřválec je výtečně odhlučněn a ve vyšších otáčkách zní příjemným hlasem.

Cena
Mazda 6 2.5 L Revolution: 804 900 Kč
Testovaný vůz: 830 400 Kč

Automobily Mazda 6 2.5 L Revolution

Záď společně s agresivní maskou dávají vozu až sportovní rysy odpovídající jeho schopnostem.


Závěr

Manažerský sedan kromě pohodlných přesunů a reprezentace poskytne na svou třídu neobvyklou míru radosti z jízdy. Ochotně se nechá hnát do zatáček. Řízení nové šestky je opravdovou radostí a mezi sedany střední třídy budete těžko hledat lepší.

Celkové hodnocení

4.5
+
ovladatelnost
výbava
cena
aut převodovka
prostor na nohy vzadu
-
pomalejší navigace
omezenější komfort velkých kol
minimální možnost individualizace





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Mazda 6 2.5 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 2499 cm3
Výkon 141 kW
Točivý moment 256 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 7,8 s
Spotřeba 6,3 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: