Jaguar XF Sportbrake 3.0 D Luxury: S nadhledem
Sportbrake od Jaguaru vás přenese do jiného světa, kde nic není nemožné.
Usednutí do interiéru Jaguaru XF Sportbrake může vyvolat rozporuplné pocity. Stačí podržet pulzující startovací tlačítko a efektně se otevřou výdechy ventilace, zatímco ze středové konzoly
vyjede ovladač převodovky. Krásné divadlo, stačí však chytit onen ovladač, aby člověk zjistil, že není z kovu, ale z plastu. Infotainment auta už má navíc to nejlepší také za sebou, včetně
audia, které hraje pouze průměrně. Přidejte k tomu složitější ovládání a okamžitě vás napadne, jestli tohle auto není vlastně celé pouze na efekt, ale schopností moc nepobralo.
Jenže stačí otočit stříbrným knoflíkem doprava, zařadit D a rázem se ocitnete ve světě splněných přání. Cokoliv totiž po XF Sportbrake chcete, to také zvládne. Začíná to již motorem. Vidlicový
naftový šestiválec má na dnešní poměry nikterak zázračný výkon 240 koní, vyniká však svou kultivovaností. Jeho parťákem je osmistupňová automatická převodovka, která v této verzi neřadí
dokonale, ale je dostatečně uspokojivá.
Na dálnici slyšíte akorát lehké ševelení kol a vzduchu, jinak nic. Přitom auto bylo na zimních pneumatikách, je však pravda, že při 130 km/h XF točí díky osmému převodu citelně pod 2000 otáček.

Převážet skříně z Ikey můžete. Mám však pocit, že tento kombík láká spíše k ulehnutí do měkkého čalounění.
Minusy? Systém stop-start je obzvlášť otravný a vzadu není moc místa na nohy.
Testovaný vůz: 1 699 754 Kč

Mnoho hezčích kombíků budete v současnosti hledat jen těžko. Příjemné je, že spolu s krásou dostal sportbrake do vínku i velmi schopný podvozek.
Závěr
Univerzálnost tohoto jaguaru je okouzlující. Umí nabídnout luxus a pohodlí i rychlost a obratnost. To vše při rozumné spotřebě paliva a s objemným zavazadelníkem. Je to kombík, ale velmi elegantní a kultivovaný. Prostě jiný svět.
Celkové hodnocení
poměr pohodlí a sportovnosti podvozku |
úsporný a kultivovaný motor |
méně místa vzadu |
některé materiály v interiéru |
systém stop-start |