BMW 730d xDrive: Panský kočí…
… má zase problém. BMW řady sedm totiž prodělalo facelift a jemu hrozí, že ho šéf nepustí za volant.
Asi nejvýraznější změna na faceliftované „sedmičce“ se dokonce týká pozice řidiče, je jí totiž nový přístrojový štít tvořený LCD panelem (15 250 Kč), který navíc mění zobrazení podle nastaveného
jízdního režimu. Virtuální ručičky sice občas nestíhají zrychlení ani u nejslabšího vznětového šestiválce, ale zobrazení navigačních pokynů v centrální části „budíků“ funguje velice dobře.
Přibyla také možnost přiobjednat si za 63 550 Kč bez přehánění špičkové adaptivní LED světlomety, lehce se pozměnila přední maska, „sedmička“ dostala poslední verzi navigace Professional
nebo vylepšený zábavní systém pro zadní sedadla. Malá rada: pokud si šéf naspecifikuje auto bez obrazovek v opěrkách předních sedadel a třízónové klimatizace, nepočítejte s tím, že by
vás hned tak nechal řídit.
Více ho totiž zaujalo, že základní vznětový agregát v nabídce (730d) posílil o 10 kW a 20 Nm (nově má 190 kW a 560 Nm). Parametry nejsou na první pohled úplně ohromující, ale
kdyby měla takový základní motor všechna auta, nezlobili bychom se. Nad nějakými 1500 otáčkami mu snad nikdy nedojde dech a dokonce se rád nechá vytáčet, i když nad čtyřmi tisíci už
z něj nic navíc nedostanete. Na dálnici mu ve 130 km/h stačí nějakých 1650 otáček za minutu. Ve spolupráci s osmistupňovou samočinnou převodovkou, kterou snad u ZF vybavují umělou
inteligencí, se navíc dá s pětimetrovou dálniční jachtou bez velkého snažení jezdit za 8,4 l/100 km.
Jenže s chybami řady sedm se naučíte žít velice rychle, stojí sice stejně jako pěkná „třiplusjednička“ v Praze, německá konkurence je na tom ale podobně.
Testovaný vůz: 2 595 875 Kč
Celkové hodnocení
pružný a úsporný motor |
rychlá a plynulá převodovka |
prostorný interiér |
jistý podvozek |
nekonzistentní řízení v komfortním režimu |