Opel Mokka 1.7 CDTi 4x4 Cosmo: Nafta do kávy?
Pohledné malé SUV Opel Mokka jsme v redakci přivítali s nejvýkonnějším motorem i v nejvyšší výbavě, navíc vylepšené příplatky.
Víc koní pod kapotou mokky měl kolega Vahala při testu verze s motorem 1.4 Turbo (140 k), ovšem bručivý turbodiesel 1.7
CDTi (připravují se modernější naftové verze) poskytne zase výrazně vyšší točivý moment 300 Nm. Ten je k dispozici v rozmezí 2000 až 2500 otáček a mokka je s ním skutečně svižná.
Daní za to je však vyšší hluk v kabině, a to nejen při startu nebo akceleraci, ale víceméně při každé rychlosti. Je samozřejmě i úspornější než benzinová turboverze, ale v praxi
tak o litr. Vzhledem k tomu, že naftová verze je nyní dražší o 45 000 Kč, tak tahle částka vystačí srovnávat spotřebu po více než 100 000 km.
Relativně úzký interiér nabízí všude dost místa nad hlavou a řidiči i nadhled na silnici, tedy s výjimkou výhledu šikmo vpřed a vzad. S velkým počtem tlačítek – zejména v nejvyšší verzi – problém však není, orientace je snadná. Vzadu si také nelze stěžovat, prostoru je zde dost, ale na zavazadelník ho už tolik nezbylo. Ještě že tvar kufru vylepšuje jeho využití.
Testovaný vůz: 658 200 Kč
Závěr
Mokka se mi jeví jako auto spíš pro singles nebo dvojici než pro rodinu, ovšem efektní (ale méně přehledná) karoserie má šmrnc. Oceňuji dobré jízdní vlastnosti, účelnost interiéru i použití a kvalitní zpracování materiálů.
Celkové hodnocení
design |
rozsah výbavy |
kvalita zpracování |
pozice za volantem |
systém 4×4 |
výhled šikmo vpřed i vzad |
nízkoprofilové pneu snižují komfort |
hlučnost |