BMW M135i xDrive: Nejmenší raketa
Do arzenálu základní mnichovské modelové řady přibyla zbraň toho nejtěžšího kalibru. BMW M135i má jako jediný hot-hatch pod kapotou šestiválec. Čtyřkolka mu rozhodně neublížila.
Poprvé jsme si M135i vyzkoušeli na rakouském okruhu Wachauring. Už tam jsme byli z tohoto auta doslova nadšeni. O to víc jsme se těšili, jak bude fungovat na našich rozbitých
silnicích.
A funguje naprosto úžasně. Ze dvou nabízených verzí jsme měli k dispozici tu s pohonem všech kol xDrive, která se dodává jenom s osmistupňovým automatem. Pro puristy je to asi ta
horší varianta, nicméně pro ně má BMW i klasiku s manuálem a pohonem zadních kol. Pro obě možnosti ale platí, že jsou pekelně rychlé. A to nejen v přímém směru, jako jiné
současné mnichovské supervozy, ale i v zatáčkách. U BMW, zdá se, pochopili, že i s xDrivem by měla být radost z jízdy postavena o něco výš nad schopnost vyjet
v zimě každý zasněžený kopec. M135i xDrive jede jako po kolejích, při výjezdu ze zatáčky pod plným plynem jen málokdy problikla kontrolka ESP. Právě i díky čtyřkolce není stabilizace
zbytečně úzkoprsá. Samozřejmě ji lze i zcela vyřadit z činnosti.
BMW M135i xDrive stojí v základu 1 210 000 Kč, což je vzhledem k zážitkům hodně férová cena.
Testovaný vůz: 1 678 900 Kč
Závěr
Po BMW M3, které už se chystá do důchodu, jde jednoznačně o nejhravější a nejzábavnější sériové BMW. Navíc jeho cena není vzhledem k tomu, co nabízí, rozhodně přemrštěná. A líbí se mi, že BMW nabízí M135i jako zadokolku i čtyřkolku. Ať si každý vybere.
Celkové hodnocení
dynamika |
jízdní vlastnosti |
celková vyváženost |
přesné a přímé řízení |
rychlost řazení |
přilnavost |
chudší základní výbava |
drahé příplatky |
stísněný interiér |