Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen CC 2.0 TDI R-Line: Prémiové pocity

Test

Volkswagen CC po faceliftu ztratil z názvu jméno Passat, což jako by mu dalo větší svobodu pro poskytnutí prémiových dojmů.

Automobily Volkswagen CC 2.0 TDI R-Line

Laťku tímto směrem posouvá již atraktivní a dynamický vzhled, blížící se kupé. Prémiový dojem pokračuje také v interiéru, který rovněž potvrzuje zkratku CC (comfort coupé). Po nasednutí rozměrnými dveřmi (vpředu i vzadu) se o to postarají příkladně zpracované kvalitní materiály. Velmi jsem ocenil skleněný střešní panel, jenž elegantnímu tmavému interiéru poskytl potřebné prosvětlení. Příjemně mne překvapila zadní místa – ačkoliv svažující se karoserie nutí při nastupování dávat pozor na hlavu, díky anatomické úpravě krajních míst příplatkové trojmístné lavice se sklopnými opěradly je tu nad hlavou místa dost. Využití prostorného kufru omezuje nejen úzký vstup, ale také poměrně nízká užitečná hmotnost (426 kg). Stoupající linie pod okny pak zejména vzadu omezuje výhled z vozu. Řidiči však v tomto směru pomohou rozměrná zpětná zrcátka a parkovací asistenty i couvací kamera.

Automobily Volkswagen CC 2.0 TDI R-Line

Ergonomii přístrojové desky není co vyčítat, navíc spoluvytváří pocit elegance.

Hmotnost manažera na dlouhé cestě trápit nebude. Naopak, bude si jízdu i díky přesnému řízení, správně tuhnoucímu ve vazbě na tempo, a také stabilitě vozu ve vysoké rychlosti užívat. Kvůli dlouhé karoserii se CC samozřejmě necítí doma v serpentinách, nicméně náklony i při ostrém průjezdu zatáčkami jsou malé. Počítat je třeba s vrozenou nedotáčivostí.

Pod kapotou pracoval sice slabší ze dvou nabízených turbodieselů, rozhodně jsem však během testu netrpěl dojmem, že by testovanému vozu chyběl elán. Točivý moment se podařilo rozložit tak, že jeho maximální hodnota je k dispozici v rozmezí 1750 až 2500 otáček. To má i při svižnějším způsobu jízdy příjemný vliv na spotřebu, kterou jsme v testu měli kolem 6,5 l/100 km. Víc, než slibuje oficiální údaj, ale na přijatelné hranici.

Automobily Volkswagen CC 2.0 TDI R-Line

Praktičnost kufru je sice omezena velikostí vstupních otvorů, rozhodně však, ne jeho objemem.

Akcelerace díky velmi dobré spolupráci šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG je svižná a plynulá. Pro předjíždění a složitější konfiguraci silnice je tu k dispozici sportovní režim, v němž převodovka drží déle nižší stupeň a jízda není tolik kouskována změnami rychlostí.

Výtečný vzhled, parádní interiér, vhodný i na spotřebu přijatelný motor. K tomu jistý podvozek odolávající slušně i rozbitým okreskám. Je za to téměř milion příliš?

Automobily Volkswagen CC 2.0 TDI R-Line

Bezrámová okna jsou elegantní, důležitější je však velký prostor, který dveře dávají k nástupu.

Cena
CC 2.0 TDI R-Line: 856 900 Kč
Testovaný vůz: 968 900 Kč

Automobily Volkswagen CC 2.0 TDI R-Line


Závěr

Baby phaeton, jak se někdy VW CC přezdívá, to trefně vystihuje charakter i poslání vozu. Poskytuje prémiové služby při přijatelnější investici. Za téměř milion se dá koupit i praktičtější auto, ale sotva s takovou výbavou a dávkou elegance.

Celkové hodnocení

4.5
+
atraktivní design
jízdní vlastnosti
komfort podvozku
rychlý automat
praktický i reprezentativní interiér
-
nižší strop vzadu
horší výhled (i pro posádku)





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Volkswagen CC 2.0 TDI 140 hp BlueMotion
Technické informace:
Objem motoru 1968 cm3
Výkon 103 kW
Točivý moment 320 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 9,8 s
Spotřeba 4,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: