Mini Countryman JCW: V kombinéze
Dědeček byl malinký a úspěšný v rallye. Countryman však povyrostl, ztloustl a kromě zdolávání rychlostních zkoušek je jeho koníčkem i nejnovější móda.
Z interiéru Mini Countrymanu John Cooper Works asi stěží poznáte, že se jedná o vrcholný sportovní model. Obyčejné sedačky s nevýrazným bočním vedením, posuvná zadní lavice či veliký
tachometr uprostřed palubní desky toho moc nenapoví. Drsnější vzhled zevnějšku již něco dává tušit, přesto byste tohle „maximini“ označili spíše za designový počin než za čistokrevný sportovní model.
Na dálnici auto také moc nepřesvědčí, kromě vyššího hluku od kol a spotřeby (8,5 l na 100 km při striktním dodržování 130 km/h) vás nepotěší potápění přídě při brzdění a obecně slabší
brzdná síla.
Plusem je pak silný, charakterní, hbitě reagující motor s prskajícím výfukem (v režimu Sport) a jasnou výkonovou špičkou.
Testovaný vůz: 1 009 000 Kč
Závěr
Countryman JCW je na první pohled nesmyslná věc popírající název Mini. Má však své kouzlo na nerovných okreskách. Zaujme silný a charakterní motor. Horší je to se spotřebou (v průměru okolo 10 litrů), hlukem i kvalitou materiálů v kabině.
Celkové hodnocení
naladění podvozku na nerovnostech |
motor |
stylový vzhled |
zvuk výfuku |
větší hluk od kol |
malá nádrž v poměru ke spotřebě |
slabší brzdy |