Ford B-Max 1.0 EcoBoost Titanium: Nafoukaná malorážka
Litrový přeplňovaný tříválec EcoBoost nechybí ani pod kapotou Fordu B-Max. Vyzkoušeli jsme jeho 120k verzi, která z něj dělá jedno z nejrychlejších malých MPV na trhu.
V ceníku Fordu B-Max najdeme čtyři benzinové motory – dva atmosférické čtyřválce 1.4/60 k a 1.6 Ti-VCT/105 k (dodávaný ale jen s dvouspojkovým automatem PowerShift)
a tříválec 1.0 EcoBoost se 105 a 120 k. Předností výkonnější verze je nejen 15 k navíc, ale i větší točivý moment. Ke 170 Nm, kterými disponuje také slabší varianta, totiž ze
sebe dokáže krátkodobým zvýšením plnicího tlaku získat dalších 30 Nm, které se určitě hodí.
Spotřeba motoru se pohybovala mezi 6,0 l mimo město s klidnou nohou až po 8 l předpisovým dálničním tempem, kdy tříválec točí na pětku 3500 ot/min. Průměr se ustálil na sedmi litrech, což je o víc než dva litry nad hodnotou udávanou výrobcem. S plnou 48l nádrží ukazoval počítač dojezd 640 km.
Cena
B-Max 1.0 EcoBoost Titanium: 444 390 Kč
Testovaný vůz: 532 590 Kč
Závěr
Nepovažujete-li tříválec z principu za něco méněcenného, pak lze litrový ecoboost jenom doporučit. Jeho spotřeba je ale hodně závislá na stylu jízdy. Nápad s řešením dveří není špatný, jen jejich předností není tolik, aby vyvážily vysokou cenu celého vozu.
Celkové hodnocení
jízdní vlastnosti |
pérování |
výkonný a dynamický motor |
ovladatelnost |
vysoká cena |
spotřeba motoru |
užší interiér |
podprůměrný zavazadelník |