Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Octavia Combi 4x4: Ho(ra)lka k pohledání

Jízdní dojmy

Nabídka verzí nové octavie se rozšířil o kombi a provedení 4x4. Přednosti čtyřkolky přitom nespočívají jen v lepší trakci, důvodů pro koupi jsme našli mnohem více.

Autor:Martin JeníkFoto:

Automobily Škoda Octavia III Combi 4x4

Stejně jako liftback je i kombi větší (4659 mm; +90 mm) a lehčí než předchůdce. Délkou karoserie se ale nyní obě varianty octavie neliší. Zavazadlový prostor se podobně jako u liftbacku (0,590 m3) mezigeneračně zvětšil o 0,005 m3 (0,610 m3). Předpokladem dosažení této hodnoty je složení praktického dvojitého dna (4200 Kč) „na podlahu“. Velikost zavazadelníku u čtyřkolky přitom stejně jako u druhé generace není nijak omezena.

Při využití prostoru až po střechu a sklopení zadních opěradel (sedáky jsou stejně jako u liftbacku napevno), což je nově možno provádět přímo ze zavazadelníku, celkový objem naroste na 1,740 m3 (o 0,085 m3 více než dosud i více, než naložíte do Passatu Variant - 1,731 m3). Na rozdíl od předchůdce se ale ložná plocha mírně zvedá.

Automobily Škoda Octavia III Combi 4x4

Dvojitou podlahu můžete sklopit do „áčka“ a rozdělit zavazadelník.

Kombi logicky nabízí více místa nad hlavou pro zadní cestující. Prostornost kabiny je tak nejen na poměry nižší střední třídy královská. Kvalita použitých materiálů je stejná jako u liftbacku. Líbily by se nám tak měkčí výplně předních dveří, vzadu jsou pak na dveřích jen tvrdé plasty. Chválíme pohodlná sedadla, velký rozsah jejich nastavení i celkovou ergonomii ovládání. Kombi nabízí i několik nových chytrých řešení. Velmi praktický se ukázal vak na kabát v zavazadelníku, který je na jedné straně upevněn pod roletou a druhým koncem za výklopné háčky. Samozřejmě nechybí cargo elementy ani síťový program.

Jízdně se kombi s předním pohonem od liftbacku nijak zásadně neliší. Odlišné rozložení hmotnosti kompenzují jinak odladěné tlumiče. Případné soudy o tom, zda to nějak zlepšilo komfort a utlumení zadní vlečené nápravy, si ale necháme až na klasický test v českých podmínkách. Chování na rakouských a německých silnicích a dálnicích nemá v tomto směru příliš vypovídací hodnotu. Škoda navíc podle vyjádření zástupců značky na naladění zadní nápravy u octavií s vlečenými rameny stále pracuje.

Automobily Škoda Octavia III Combi 4x4

Slušivá červená barva Corrida stojí 4000 Kč, nově jsou v nabídce také zvláštní lakování za 19 200 Kč.

Co jsme si však na západ od našich hranic ověřit mohli, byl systém na čtení značek, který v českých podmínkách funguje špatně. Je to dáno (ne)kvalitou mapových podkladů v navigaci. Cestou z Mnichova do Kitzsteinu totiž ukazoval značky velmi spolehlivě a zároveň reagoval i na křižovatky apod.

Po všech stránkách nás potěšilo provedení 4x4, jako první jsme si pro porovnání vzali verzi s motorem 1.6 TDI, která má na rozdíl od předokolky šestistupňovou převodovku a jemnější odstupňování. Potěší zejména kratší čtyřka, ze které se dá svižně zrychlovat z 50 km/h (točí 1600/min místo 1300/min). I přes nárůst hmotnosti (113 kg), tak působí čtyřkolka dynamičtěji. Světlá výška je u 4x4 139 mm (u běžných verzí 140 mm), my jsme však testovali vozy s paketem pro špatné cesty ležící 154 mm nad zemí. Vyšší pružiny poskytují lepší komfort než běžné a navíc se nemusíte bát ani rychlejší jízdy po nezpevněných cestách. V zatáčkách se sice tyto vozy více nakláněly, rychlé připojení zadních kol pomocí haldexu páté generace ale omezuje nedotáčivost a jízdní stabilita je tak ještě lepší než u „dvoukolek“. Výhodou v případě dieselů je samozřejmě i použití zadní víceprvkové nápravy (1.8 TSI ji má i u předokolky). Omezená volba panuje v případě čtyřkolky v oblasti převodovek, benzinové provedení 1.8 TSI se dodává jen s DSG, naopak oba diesely jen s manuálem.

Automobily Škoda Octavia III Combi 4x4

Více místa pro hlavu než u liftbacku umožňuje pohodlnější sezení i dlouhánům.

Příplatek je u Octavie 4x4 nižší než v minulosti a činí 55 000 Kč (dříve nejčastěji 67 000 Kč), za samotné kombi se připlácí 30 000 nebo 35 000 Kč.

Pořídit si „čtyřkolku“ má smysl nejen v horských oblastech, víceprvkovou nápravu oceníte i na rozbitých cestách a výborná trakce pak přijde vhod i při plném zatížení, kdy přední náprava není tolik zatížena. Perličkou na závěr je překvapivá informace, že víceprvek dostane i octavia s pohonem na zemní plyn.

Automobily Škoda Octavia III Combi 4x4

Verze 4x4 se dodává se třemi motory.







Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Škoda Octavia Combi III 2.0 TDI 4x4 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1968 cm3
Výkon 110 kW
Točivý moment 320 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,7 s
Spotřeba 4,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Autokatalog
Škoda Octavia Combi III 1.8 TSI 4x4 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1798 cm3
Výkon 132 kW
Točivý moment 280 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 7,5 s
Spotřeba 6,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Autokatalog
Škoda Octavia Combi III 1.6 TDI 105 hp 4x4 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 77 kW
Točivý moment 250 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,7 s
Spotřeba 4,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: