Seat Mii 1.0 MPI Style: Styl tříválce
Minitest
I Seat Mii může vypadat jako závoďák. Na dynamice mu to však nepřidá...
S několika designovými doplňky lze nejmenší model španělské automobilky změnit k nepoznání. Testovaný vůz byl vyšperkovaný 17“ koly OZ (10 800 Kč), zadním spoilerem (5070 Kč), dvojitou koncovkou
výfuku od firmy ABT (4900 Kč) a polepy karoserie (6000 Kč). V kombinaci se žlutou barvu pak máte o pozornost postaráno.
Jízdní dynamikou vás ale mii vrátí zpět na zem. Pod kapotou pracuje standardní jednotka 1.0 MPI/55 kW. Dynamikou sice pohodlně vystačí pro městský provoz i udržení stotřicítky
na dálnici, v podobně „vystylovaném“ voze však působí trochu zvláštně. Hlavní předností motoru tak zůstává nízká spotřeba v průměru kolem 5,5 l/100 km. Mii potěší nejen obratností,
nábrž i stabilitou v zatáčkách a překvapivě i na dálnici. Sedmnáctipalcová kola ale logicky nesvědčí komfortu ani životnosti podvozku a jsou i extrémně náchylná
na poškození.
Na interiéru se stejně jako u upu! a citigo šetřilo. Narazíte tak na rozsáhlé nečalouněné plochy, v zavazadelníku pak kromě toho vadí i plato, které se samo nezvedá a nezaklápí. V případě třídveřové verze znesnadňují nastupování příliš velké dveře nepohodlné je také ukotvení bezpečnostních pásů, pro které se musíte hodně natahovat.
Z 55kW verzí koncernových minivozů je mii nejlevnější, ve výbavě Style stojí 198 900 Kč, za citigo ve výbavě Ambition dáte 211 900 Kč a za up! dokonce
226 900 Kč.
Cena
Mii 1.0 MPI Style: 193 900 Kč
Testovaný vůz: 264 100 Kč
Celkové hodnocení
3.5
jízdní vlastnosti |
spotřeba paliva |
odkládací prostory |
atraktivní design |
omezený komfort |
zadní plato se nezvedá |
komfort nastupování |