Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Forester 2.0i Comfort Lineartronic: Měšťan

Test

Říká si „lesník“, ale s atmosférickým benzinovým boxerem a bezestupňovou převodovkou CVT se bude mnohem lépe cítit ve městě.

Automobily Subaru Forester 2.0i Comfort Lineartronic

Forester v nové generaci zásadně povyrostl na rozměry dotahující na střední třídu. Pozitivně se to projevilo v interiéru, kde je opravdu hodně místa v podélném směru, a to jak vpředu, tak vzadu. Pokud si neobjednáte panoramatické okno, užijete si i spoustu prostoru nad hlavou i v případě, že výškou atakujete dva metry. Přední sedačky by sice mohly mít o chloupek delší sedáky, ale jinak jsou pohodlné a základní čalounění vypadá velmi odolně. Dobré zprávy pokračují přehlednou ergonomií a dobrou pozicí za volantem. Zpoza něj nijak výrazně nezaznamenáte nárůst rozměrů, z foresteru je totiž výborně vidět do všech stran, což dále podporují tradičně velká vnější zpětná zrcátka.

Automobily Subaru Forester 2.0i Comfort Lineartronic

Plasty v interiéru neodpovídají ceně, snadno se poškrábou.

Dvoulitrový boxer pod kapotou je v běžném provozu neslyšný, pokud po něm nepožadujete prudší akceleraci. V takovém případě zaúřaduje CVT a vyžene motor do otáček za bohužel nijak dramatické odezvy co do dynamiky. Pro městský provoz je, s trochou zvyku na bezestupňovou převodovku, tato kombinace příjemná, jakkoli vyžaduje 10,2 na sto městských kilometrů. Průměr se pak ustálil na 9,1 l/100 km.

V terénu však pohonné ústrojí nijak neexceluje, elektronicky řízený pohon všech kol místy zazmatkuje, komfort na velkých muldách je však dobrý. Na ostřejších silničních výmolech to již tak dobré není, ale posun proti dieselu je znatelný.

Automobily Subaru Forester 2.0i Comfort Lineartronic

Dvoulitrový boxer je v nízkých otáčkách takřka neslyšný.

Jako „školní autobus“ s jednoduchou obsluhou, proč ne? Jen cena je dosti vysoká.

Cena
Forester 2.0i Comfort Lineartronic: 819 000 Kč
Testovaný vůz: 820 500 Kč

Automobily Subaru Forester 2.0i Comfort Lineartronic

Pohon všech kol řeší elektronicky řízený systém X-Mode, občas zaváhá.


Závěr

Forester je velmi bohatě prostorově dimenzován, obsluha je snadná, je z něj dobře vidět a CVT se po chvíli zvyku do města velmi hodí. Škoda nijak oslnivého komfortu, vyšší spotřeby a laciných materiálů v kabině neladících s cenovkou.

Celkové hodnocení

3
+
prostornost kabiny i kufru
snadné ovládání
přímé řízení
výhled z vozu
-
materiály v kabině
slabší dynamika
cena
komfort pérování





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Subaru Forester 2.0i (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1995 cm3
Výkon 110 kW
Točivý moment 198 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,6 s
Spotřeba 6,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Častá trasa českých dovolenkářů nás nechala ověřit kvality dvou cestovních etalonů. Pod koly Japonce…

Už se nemůžete dočkat, až se v pátek otevřou veletržní brány? Dejte si s námi malou ochutnávku. Na…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: