Toyota RAV4 2.0 Valvematic Style: Zakladatel
Už málokdo si dnes vzpomene na to, že Toyota RAV je zakladatelkou dnes superoblíbené třídy kompaktních SUV. Aby uspěla, jen „slavné“ jméno nestačí.
RAV je zkratkou Recreational Active Vehicle, tedy v překladu auto pro aktivní trávení volného času. Co to znamená, už dnes, skoro dvacet let od uvedení první RAV4, víme všichni velmi dobře. Je
to auto, jež se tváří jako terénní, ale jeho revírem je nejčastěji silnice a troufne si výjimečně maximálně na polní cestu.
Jestliže dříve patřila RAV4 spíše k drobnějším zástupcům své třídy, dnes je tomu naopak. Patří k největším, což je zřejmé jak při pohledu na karoserii vozu, tak po usednutí do interiéru. Na
předních i zadních místech je prostoru více než dostatek ve všech směrech. V interiéru se budete cítit dobře i díky kvalitnímu zpracování, nikde nic nevrže ani nerachtá. Některé
použité materiály pak dělají vynikající dojem, jiné tento pozitivní dojem naopak srážejí. Přední sedadla jsou rozměrná, avšak jejich boční vedení těla je slabé. Naopak skvěle tvarovaný je volant,
který se hezky drží. V dobrém dosahu jsou i pádla řazení, kterými byla testovaná verze vzhledem k použité převodové skříni vybavena. Pochvalu zaslouží i multimediální systém
Toyota Touch. Jeho ovládání je poměrně jednoduché a intuitivní, i když trochu zvyku vyžaduje. U testovaného vozu byl jeho součástí i navigační systém. V neposlední řadě musím
při pohledu z místa řidiče vyzdvihnout dostatek rozměrných odkládacích prostor.
Líbit se vám bude tvarování volantu, dílenské zpracování i většina použitých materiálů. Špatný je výhled z vozu šikmo vpřed.
Pod kapotou testovaného vozu se nacházel benzinový dvoulitr. Ten si libuje ve vyšších otáčkách. Nabídne působivou gradaci výkonu, a to hlavně od 4000 ot/min až na hranici červeného pásma. V nízkých otáčkách je letargický. Naštěstí však ani častější vytáčení motoru nemá tak negativní vliv na spotřebu, jak by se dalo čekat. I při svižnější jízdě lze jezdit za nějakých 8 l/100 km. Pochválit musím také kultivovaný chod motoru a jeho skvělé odhlučnění.
RAV4 může překvapit vyšší základní cenou, ovšem při porovnání s podobně motorizovanými a vybavenými konkurenty už vůbec špatně nevychází.
Testovaný vůz: 821 900 Kč
Závěr
Nová RAV4 patří k největším zástupcům svého segmentu. To se pozitivně podepsalo na prostornosti interiéru i velikost kufru. K tomu přidejme dobré jízdní vlastnosti a uživatelskou přívětivost a je jasné, že novinka má pádné argumenty pro to, abyste si ji koupili.
Celkové hodnocení
jízdní vlastnosti |
točivý a přitom úsporný motor |
prostornost |
design zadní části |
tvar zadní lavice |
pružnost motoru v nižších otáčkách |