Toyota Auris Hybrid Style: Nadějný počin
Hybridní ústrojí v aurisu funguje velmi dobře a dosahuje i příznivé spotřeby. Má ale Toyota šanci oslovit zákazníky sahající po dieselech?
Atmosférická osmnáctistovka společně s elektromotorem produkuje systémový výkon 100 kW. Aurisu poskytuje slušnou dynamiku, vzdor výkonu na úrovni dvoulitrových dieselů však konkuruje jen
šestnáctistovkám. Působí ale podstatně hbitěji než stejné pohonné ústrojí v Priusu+ a ochotně zrychluje i v rychlostech přes 130 km/h. Při ustálené jízdě do cca 70 km/h se často
uplatňuje pouze elektromotor. Potěšila nás spotřeba, která není moc citlivá na styl jízdy a pohybuje se mezi 5,5 a 6 l/100 km.
Přes vyšší hmotnost (1470 kg) se i hybridní auris chová na silnici naprosto vzorně. Přimět pneumatiky k pískání a kola přední nápravy k opuštění vytyčeného směru jízdy si
žádá hodně hrubé chování. Na horším povrchu je ale vůz „prkennější“ a méně komfortní než golf či focus. Řízení sice patří spíše mezi dobrý průměr, přesto je povedené. Silnou stránkou není
interiér, který zejména vzadu nenabízí příliš místa, omezující je zejména panoramatická střecha.
Cena
Auris Hybrid Style: 609 900 Kč
Testovaný vůz: 678 000 Kč
Celkové hodnocení
příjemná ovladatelnost |
solidní spotřeba |
využitelnost provozu čistě na elektřinu |
nízká nejvyšší rychlost |
hluk při vytáčení |
vyšší cena |