Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT Highline: Pestré zvuky
Silná moderní přeplňovaná čtrnáctistovka s odpojováním dvou válců a sportovní podvozek ještě nedělají z tohoto modelu nejlepší golf v nabídce. Spíše naopak.
Volkswagen rozjel velkou hru se zadními nápravami modelů na platformě MQB. A zatím se zdá, že naladění zkrutné příčky i multilinku je u jednotlivých vozů různě povedené. U octavie
jednodušší zadní náprava hlasitě tluče a omezuje komfort. Ve Volkswagenu Golf naopak funguje velmi dobře – tiše a komfortně. S víceprvkem by tedy tento vůz měl být výborný, ne?
Pod bílou kapotou se tentokrát ukrýval nejsilnější nyní pro golf dostupný benzinový motor, nová čtrnáctistovka TSI, která navíc za příplatek 26 000 Kč dokáže pomocí vaček vyřadit z provozu dva válce (systém ACT). Děje se tak pouze při mírném zatížení motoru, kdy není potřeba větší část výkonu auta. Teoreticky by tento systém měl ušetřit půl litru benzinu na sto kilometrů a průměrná spotřeba má činit 4,7 l/100 km. V praxi probíhá tato hra s válci velmi jemně, občas však jsou cítit mírné vibrace v dvouválcovém režimu, a může se změnit i zvuk motoru. Není to však nic, co by otravovalo. Problémem spíše je, že jezdit s tímto motorem úsporně vyžaduje více snahy, než by bylo příjemné. Ano, dvouválcový režim se zapne i v dálničních rychlostech, chce to však velmi jemnou práci s plynem. V konečném důsledku se mi nepodařilo ani přiblížit papírovým hodnotám spotřeby, jezdil jsem v rozmezí mezi sedmi a devíti litry na sto kilometrů. A ještě jeden poznatek – oproti menší dvanáctistovce má tento motor velice laxní odezvu na plyn, zejména v první polovině chodu pedálu.
Cena
Golf 1.4 TSI ACT Highline: 500 900 Kč
Testovaný vůz: 706 900 Kč
Bílá barva a sedmnáctipalcová kola golfu sluší, ačkoliv za srdce vás jeho design s velkou pravděpodobností nechytne.
Závěr
Příplatek za sportovní podvozek a systém odpojování dvou válců ACT se mi zdá zbytečný. Motor má silný zátah a je kultivovaný, spotřeba je však spíše vyšší. Tato verze jednoduše není tím nejlepším golfem v nabídce.
Celkové hodnocení
kvalita |
silný a tichý motor |
interiér a pozice za volantem |
převodovka |
hlučnější podvozek |
rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou |