Jaguar XF Sportbrake 2.2D Premium Luxury: Léčba luxusem
Největší kombi vynahrazuje své občasné přešlapy noblesně působícím interiérem a designem. Naftový čtyřválec k němu ale moc nepasuje.
Chcete-li vrchovatou dávku kvality, perfekcionismu a navíc potřebujete obří prostor, pak už dál číst nemusíte a pořiďte si Mercedes třídy E kombi. Jaguar XF Sportbrake tak dokonalý není,
zaujme ale větším charismatem.
O pohon testovaného modelu se starala dvojitě přeplňovaná dieselová dvadvojka známá i z fordů či peugeotů. U Jaguaru ji naladili do dvou výkonových verzí: slabší, 120kW se
v ČR neprodává, silnější pak byla nově posílena na 147 kW. Její akustické utlumení ale není alespoň u studeného motoru zrovna ukázkové, s verzemi 220 či 250 CDI od Mercedesu si ale
nemá co vyčítat. Dvoulitrové diesely od BMW jsou na tom lépe. A lépe spolupracují i s osmistupňovým automatem ZF, v jaguaru totiž převodovka motor zbytečně vytáčí. Tento fakt
spolu s hmotností 1824 kg má za následek vyšší spotřebu. Vyjma jízdy konstantní rychlostí se nedostanete pod 8,5 l/100 km. Na dálnici se při jízdě na tuzemském limitu (motor točí
1900/min) se nárok sníží na 7 l/100 km.

Zahřívat čajem se nemusíte, jaguar topí rychle, i když distribuce horkého vzduchu není moc rovnoměrná.
Interiér nabízí kombinaci moderního infotainment systému a klasického britského stylu s dekoracemi ze dřeva. Kolem kapličky přístrojů ale bohužel narazíte na dost nedůstojný laciný plast. Dočkali jsme se i občasného povrzávání a odhalili odchlipující se dekorační lištu kolem oken. Příliš pohodlná nejsou sedadla, vyšším cestujícím bude vadit nemožnost dostatečně vysunout opěrky.
Cena
XF Sportbrake 2.2D Premium Luxury: 1 383 829 Kč
Testovaný vůz: 1 739 455 Kč
Celkové hodnocení
důstojný design |
vnitřní prostornost |
moderní interiér |
průměrná dynamika |
vysoká spotřeba kolem 9 l/100 km |
občasné rázy od kol |