Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Citigo 1.0 CNG GreenTec Ambition: Proč jen tolik?

Test

Škoda Citigo s přestavbou na zemní plyn sice umí jezdit za sedmdesát haléřů na kilometr, přesto bychom si ji nekoupili. A důvodem není podprůměrná dynamika.

Automobily Škoda Citigo 1.0 CNG GreenTec Ambition

Jízda s plynovým citigo má určitá specifika. Začíná to už rozjezdem. Motor totiž vyžaduje mnohem více plynu, a než jsme si na to zvykli, tříválec se nám často dusil v křečích a několikrát nám i zhasnul. Další odlišností plynového citigo proti běžnému je to, že nejede.

Automobily Škoda Citigo 1.0 CNG GreenTec Ambition

Litrový tříválec má výkon 68 k a spotřebuje mezi 3 až 4 kg plynu, resp. kolem 5,4 l benzinu.

Zástavba dvou plynových nádrží (37 a 35 l) totiž spolu s dalšími úpravami přihodila k původním 929 kg víc než metrák. A to už se na dynamice zákonitě podepsalo. Výkon 68 k (50 kW) a točivý moment 90 Nm je na 1,03 t opravdu málo. Důkazem budiž zrychlení z nuly na stovku za 16,3 s, což je o téměř dvě sekundy pomaleji než u základní 60k verze. Pokud jedete ve voze sami, dá se s podprůměrnou dynamikou ještě žít. Stačí ale jeden spolucestující a do mírného kopce vás předjede i naložená avia. Jde sice o nadsázku, nicméně už dlouho jsme s žádným autem nejezdili tak často s nohou na podlaze.

Silnou stránkou Citigo CNG jsou hlavně provozní náklady. Po městě totiž dokáže bez větší snahy jezdit i za 3 kg/100 km, takže při ceně 23,5 Kč za kg CNG vychází jeden kilometr na sedmdesát haléřů. Ale i když budete jezdit co to dá, tak se spotřeba nedostane přes 4 kg. My jsme obě plynové nádrže, které pojmou dohromady 12 kg CNG, vyjezdili za 340 km s průměrem 3,5 kg/100 km. Přepnutí na benzin je automatické a doprovází ho mírné škubnutí a přeskočení ručičky palivoměru ze stupnice CNG na benzinovou. Ještě nějakou dobu po vyčerpání nádrží na CNG však motor startoval a jel chvíli na plyn. Při spotřebě kolem 5,4 l lze desetilitrovou benzinovou nádrž vyjet za 185 km, což už by mělo stačit k tomu, abyste se dostali k nějaké čerpací stanici na CNG. Těch je v současné době v Česku už 48. Abyste mohli využívat jejich služeb nonstop, je dobré mít speciální kartu, díky níž se dostanete do areálu čerpací stanice třeba i o půlnoci. Celkem jsme tak v součtu na obě paliva urazili velmi solidních 525 km.

Automobily Škoda Citigo 1.0 CNG GreenTec Ambition

Tankovací hrdlo na CNG je nad uzávěrem benzinové nádrže.

Škoda Citigo na zemní plyn se prodává od 257 900 Kč, což je o značných 66 000 Kč víc ve srovnání se silnější benzinovou verzí se 75 k. V námi testované druhé výbavě Ambition se prodává od 272 900 Kč. Podobně vybavený VW eco up! stojí 269 900 Kč, a to je pětidveřový. U citigo si za pár dveří musíte připlatit dalších 10 000 Kč.

Cena
Citigo 1.0 CNG GreenTec Ambition: 257 900 Kč
Testovaný vůz: 305 900 Kč

Automobily Škoda Citigo 1.0 CNG GreenTec Ambition

S plynovým CNG můžete klidně jezdit i za sedmdesát haléřů na kilometr.


Závěr

Z hlediska ekonomiky provozu a ekologie si citigo zaslouží bez diskuze deset bodů. Jenže jsou tu srážky za chabou dynamiku a pak cenová politika škodovky. Pokud tedy chcete miniauto na zemní plyn, kupte si spíš VW eco up! Ušetříte víc.

Celkové hodnocení

3
+
velmi nízké provozní náklady
malý poloměr otáčení
jízdní vlastnosti
-
vysoká cena
omezená dynamika
zákaz vjezdu do garáží
málo stanic na CNG





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: