Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Fiat 500L 0.9 TwinAir Turbo a 1.6 MultiJet: Číslo 5 žije!

Jízdní dojmy

Pětka v názvu, pět let od uvedení modelu 500, pět měsíců od uvedení modelu 500L, který je pětidveřový a nabídne svezení pěti lidem. 500L nyní přichází se dvěma novými motory o výkonu 105 koní.

Automobily Fiat 500L 0.9 TwinAir Turbo a 1.6 MultiJet

V segmentu B, tedy ve třídě malých vozů, tvoří motory o výkonu v rozmezí 100 a 120 koní 25% prodejů. Je tak logické, že i Fiat 500L hodlá na tyto zákazníky zaútočit plnou silou. Jeho třídní zařazení se může zdát sporné, ovšem většina zákazníků neřeší třídy, ale sympatie k danému modelu, čemuž odpovídá i statistika, ze které vyplývá, že 61% zákazníků, kteří přicházejí do showroomu Fiat a odjíždějí s modelem 500L, se rekrutuje z majitelů vozů odlišných segmentů.

Paletu motorů tvořenou jedním benzinovým motorem 1.4/95 koní a jedním naftovým agregátem 1.3 MultiJet/85 koní nyní doplní dvojice jednotek o shodném výkonu 105 koní. První z nich je z technického hlediska velmi zajímavý dvouválec TwinAir o objemu 0,9 litru. Prvotní obavy z toho, zda bude tento motor pro rodinný vůz dostatečný, se po prvním svezení částečně naplnily. Znát je hlavně chybějící točivý moment. Samozřejmě záleží na jízdním stylu. Pokud budete mít stále na mysli ekologické a ekonomické aspekty provozu a z mysli vytěsníte úvahy o dosažených průměrných rychlostech, můžete s multiairem jet úsporně, ale pojem dynamika je vozu v takovém režimu jízdy cizí. V takovém případě je totiž potřeba dbát doporučení rádce pro volbu převodových stupňů a motor pocitově podtáčet. V takovém režimu ovšem trochu trpí i komfort jízdy, jelikož ani vyvažovací hřídel a dvouhmotový setrvačník nejsou schopné vibrace agregátu odfiltrovat. Pokud chcete s twinairem jet dynamičtěji, musíte ho vytáčet. V tomto případě potěší hezkou gradací výkonu, ale naopak zklame spotřebou, která se může přehoupnout i přes 7 l/100 km.

Automobily Fiat 500L 0.9 TwinAir Turbo a 1.6 MultiJet

Přeplňovaný dvouválec plní již emisní normu Euro 6. Na tom má největší zásluhu propracovaný výfukový systém a také systém řízení sání MultiAir druhé generace.

Obecně skvělou volbou je pak druhý nový motor, kterým je 1.6 MultiJet. Dostatek newtonmetrů už v nízkých otáčkách vás v tomto případě vůbec nenutí motor vytáčet a výrobcem udávaná spotřeba 4,5 l/100 km je naprosto relevantní údaj. Motor potěší velmi kultivovaným a tichým chodem. Obě pohonné jednotky jsou standardně spřaženy se šestistupňovými manuálními převodovkami, což rozhodně chválím, protože díky tomu můžete naplno využít jejich potenciál. A dobrou zprávou je i skutečnost, že novinky budou prodávány za zvýhodněné zaváděcí ceny.

Automobily Fiat 500L 0.9 TwinAir Turbo a 1.6 MultiJet

Závěr

0.9 TwinAir Turbo
Twinair je vskutku velmi zajímavý motor a v malé pětistovce jsem ho dokázala ocenit. Ovšem v rodinně zaměřeném modelu 500L bych více ocenila motor s více newtonmetry a lepším zátahem odspodu.

1.6 MultiJet
Naftová šestnáctistovka je pro Fiat 500L ideální motorizací. Je pružná, umí reálně jezdit za pár litrů a poskytne dostatečnou rezervu výkonu i točivého momentu pro svižný pohyb i s naloženým autem.






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: