Opel Astra Sedan 1.7 CDTI Cosmo: Miss Sedan
Minitest
Za tříprostorovou verzí astry se leckdo ohlédne. Jak dobrá je to ale partie?
Po designové stránce působí nová tříprostorová verze astry velmi vyváženě, téměř jako jakási menší insignia. Ve fleetovém sektoru však má silnou pozici jen
o 21 tisíc korun dražší kombi ST. Zavazadelník sedanu je oproti němu s 0,460 m3 jen o 0,040 m3 menší, vysoký vstupní práh a malý vstupní otvor ale výrazně
zhoršují jeho využití. Zpracování je kvalitní, držáky víka však po zavření zasahují do prostoru pro náklad. Víko lze odjistit jen z klíčku nebo tlačítkem na středové konzole, které po vystoupení
z vozu není dobře přístupné, přičemž pružiny po odjištění víko samy otevřou.
Předností sedanu je tužší karoserie a lepší akustika od podvozku. Na zadních sedadlech je ale pro hlavy dospělých pasažérů stísněnější prostor než u kombi.
Jednoznačným kladem je turbodiesel 1.7 CDTI/96 kW s přijatelnou dynamikou a velmi úsporným provozem. Během mrazivých zimních dní jsme s velkým podílem městského provozu jezdili za 5,4 l/100 km. Horší je to však s kultivovaností. Hrubé nýtování s elegantní karoserií ostře kontrastuje. U studeného motoru je třeba přidávat více plynu, jinak má při manévrování tendenci zhasínat. Jízdní vlastnosti jsou zdařilé a podvozek je se standardními pneu 225/50 R 17 komfortní.
Cena
Astra Sedan 1.7 CDTI Cosmo: 540 900 Kč
Testovaný vůz: 659 000 Kč
Celkové hodnocení
3.5
nízká reálná spotřeba paliva |
přesné řízení |
jízdní vlastnosti |
zvukový projev motoru |
malý vstupní otvor do zavazadelníku |
víko postrádá vnější úchop |