Volkswagen Golf 4Motion 2.0 TDI: Zase ve čtyřech
Krátce po uvedení se nový Golf dočkal pohonu všech kol 4Motion. Volkswagen opět vsadil na spojku Haldex, jejíž schopnosti jsme zkoušeli v okolí alpského střediska Kitzbühl.
Pohon všech kol k Volkswagenu Golf neodmyslitelně patří, proto o něj nemohla být ochuzena ani sedmá generace, čerstvě ověnčená titulem Auto roku 2013 v České republice. Nebýt ale
nápisu 4Motion na pátých dveřích pod označením motoru, nikdo ani nepozná, že má před sebou golf s pohonem všech kol. Na rozdíl třeba od dosluhující Octavie Combi totiž nemá větší mezeru mezi
koly a podběhy, signalizující větší světlou výšku. Dokonce ani těch 37 l (343 l), o které přišel zavazadlový prostor kvůli pohonu všech kol, zcela určitě nikdo nezaznamená. Stačí ale jeden
rozjezd do kopce na rozbředlém sněhu bez protočených předních kol a zběsile blikající kon-
troly trakce a je jasné, že nám zezadu přišla pomoc.

Pohon všech kol je prakticky neustále v činnosti, spojka se odpojuje pouze při brzdění motorem při jízdě z kopce.
Právě díky tomu, že je spojka prakticky neustále v záběru, Volkswagen už o systému 4Motion hovoří jako o stálém pohonu všech kol. Rozdělování točivého momentu se řídí i podle zatížení náprav, třeba při tažení přívěsu (za Golf 4Motion můžete zapřáhnout až 1900 kg) posílá haldex primárně více síly dozadu.
Lepší trakce a pocit bezpečí ale pochopitelně něco stojí. V případě 1.6 TDI činí navýšení základní ceny 60 000 korun (od 508 900 Kč), u 2.0 TDI si připlatíte ještě o šest tisíc korun víc (od 598 500 Kč).
Závěr
Příplatek 66 000 Kč za čtyřkolku je na kompakt docela vysoký. To je ale asi jediná nevýhoda tohoto vozu. Těch pár litrů v kufrů méně nestojí za řeč.