Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Mokka 1.4T 4x4 Cosmo: Inclusive

Test

Druhá verze mokky se k nám dostala s benzinovým motorem a pohonem všech kol.

Automobily Opel Mokka 1.4T 4x4 Cosmo

Opel Mokka přichází mezi malá SUV sebejistě, vybaven mnoha důležitými prvky a v neposlední řadě také příznivou cenou, která je dána zejména zaváděcím bonusem o hodnotě 50 000 Kč. I díky ní je možné, aby testované auto v nejvyšší výbavě Cosmo, se čtyřkolkou a dobrým přeplňovaným motorem 1,4 litru stálo pod půl milionu korun. Samozřejmě že příplatky cenu trochu zvýší, zejména navigace, ale jinak je to v rámci segmentu stále dobrá nabídka.

Jak mokka jezdí? Proti předchozí testované dieselové verzi měla tato Mokka větší, 18palcová kola, což se bohužel negativně podepsalo na jízdním komfortu, zejména na příčných nerovnostech. Ovšem nastavení podvozku je velmi příjemné, potěší také tuhost karoserie. Auto ochotně mění směr přesným a citlivým řízením, chová se čitelně a hranice nedotáčivosti je na přiměřené úrovni.

Automobily Opel Mokka 1.4T 4x4 Cosmo

Interiér je barevně efektní, ovládání je jasné a přehledné. Výhled je horší...

Líbí se mi interiér, jeho zpracování, tvary i ovládání. Z celého vozu mám pocit, že auto je jasně orientováno na ženy. S ovládáním budou spokojeny – oproti dieselové verzi jde řazení i spojka velmi zlehka, stejně jako posilovač vyhřívaného volantu. To ženám usnadní ovládání vozu. Je tu ale jedna věc, která jim (a ani mně) příjemná nebude. A to výhled – ať už přes A-sloupek šikmo dopředu, nebo i směrem dozadu. Karoserie je zkrátka dost nepřehledná, naštěstí nejvyšší výbava Cosmo obsahuje parkovací čidla vepředu i vzadu. Co se týče zavazadelníku, i na něm se projevují sice efektní, avšak nepraktické „svalnaté“ tvary karoserie – patří k podprůměru. To samé platí i o světlé výšce 158 mm, ovšem dá se čekat, že s tímto vozem stejně bude každý jezdit pouze po silnicích. Když napadne sníh, připojitelný pohon všech kol si s problémy poradí, aniž by řidič (řidička) musel do procesu nějak zasahovat.

Rád pochválím přední sedadla, která má Opel opravdu příjemná. Dozadu se s běžnou postavou také vejdu, ovšem nastupování není ideální. Je vidět, že zde je prostor spíše pro děti či náklad.

Automobily Opel Mokka 1.4T 4x4 Cosmo

Zavazadelník je s hodnotou 356 l podprůměrný. Má úzký vchod a vysokou nákladovou hranu.

Celkově hodnotím mokku jako příjemně sladěné auto s dobrým podvozkem, jemuž trochu ničí komfort zbytečná velká kola. Nevyhovuje mi ani nepřehledná, na efekt vytvořená karoserie.

Cena
Mokka 1.4T 4x4 Cosmo: 544 900 Kč
Testovaný vůz: 635 100 Kč

Automobily Opel Mokka 1.4T 4x4 Cosmo

Velké 18palcové disky jsou pro takto malé auto zbytečné. Navíc proti běžnějším 17" zbytečně snižují komfort podvozku.


Závěr

Celkově příjemné auto, které jen potvrzuje pokračující renesanci značky Opel. Škoda jen, že se vše podřizuje módě – mluvím teď o nepřehledné karoserii a zbytečných kolech. Cena je přiměřená.

Celkové hodnocení

3.5
+
Řízení
řazení
pružný motor
sedadla
interiér
čitelné jízdní vlastnosti
-
komfort podvozku (velká kola)
výhled přes A-sloupek a dozadu





Tagy: opel, Mokka, 1.4T, 4x4, cosmo
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: