Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+
Outlander se představuje již ve třetí generaci. I tak bohužel působí poněkud zastarale, speciálně po jízdní stránce.
Snaha se cení, ovšem nesmí se její většina investovat do ekologického uvědomění, to se pak totiž evidentně může stát, že výsledek neohromí. K dobru hned několika zelených tlačítek
v interiéru je nutno přičíst, že outlander je opravdu úsporný. Mimo město si vystačí s necelými pěti litry, na dálnici odebírá na svoji velikost takřka fenomenálních 6,4 l/100 km.
Avšak ve městě mu 10,2 l/100 km (stop-start za celý test sepnul třikrát) kazí průměr na výsledných, ovšem stále dobrých 7,4 litru.
To jsou subjektivní kategorie, ale špatné zprávy mám i z objektivních. Převodovka je velmi nepřesná, za studena zadrhává a stane se, že i „spočítáte zuby“. Jízdní stabilita také není dobrá. Auto sice drží, ale karoserie se stále hýbe v zavěšení a nebudí důvěru. Uklidní se až na dálnici, kde dobře drží přímý směr.
Cena
Outlander 2.2 DI-D Intense+: 849 900 Kč
Testovaný vůz: 889 057 Kč

Výraznější design se vám líbit může a nemusí, faktem je, že outlander má „klasicky správné“ proporce.
Závěr
Třetí generace outlanderu sice má poměrně lákavou cenovku a nabídne spoustu prostoru, ale po jízdní stránce se řadí k podprůměru. Pazvuky v interiéru jsou v této třídě neakceptovatelné. Plus dostává za komfort a spotřebu na dálnici.
Celkové hodnocení
silný |
kultivovaný a relativně úsporný motor |
prostor pro posádku i zavazadla |
nepřesná převodovka |
jízdní vlastnosti |
kvalita interiéru |
ergonomie |