Ford B-Max 1.6 Powershift Titanium: Kombo
Dozrál čas na další test b-maxe, tentokrát s motorem 1.6 Ti-VCT s dvouspojkovým automatem Powershift.
Pokud porovnáte b-max s odcházejícím modelem Fusion, všimnete si, že zejména design vozu je u novinky výrazně víc rozpracován. Fusion byl tvarově úplně jednoduchý, možná až lehce
dodávkovitý, zatímco b-max má při podobné výšce i délce mnohem ostřejší a dravější rysy.
Základní zavazadlový prostor je o něco menší než v případě hranatého předchůdce, místo na zadních sedadlech podobné. Absence B-sloupku subjektivně nastupování příliš nezlepšuje. Kufr
dostačí pro převoz běžných věcí. I u b-maxu s prosklenou střechou jsem se na zadní lavici v pohodě vešel. Přední sedadla, v tomto případě kožená (za příplatek v rámci
sady Exclusive), nejsou moc dobře tvarované a mají krátký sedák. Pravému kolenu překáží nabubřelý středový tunel, který překypuje ovladači. Orientace v palubním menu moderních fordů po mně
vyžaduje chvilku zvyku, rozhodně bych ji nenazval intuitivní a bezproblémovou.

Interiér v duchu kinetického designu nabídne zajímavé tvary, ale nepříliš intuitivní ovládání palubních funkcí.
O pohonném ústrojí už tolik chvály bohužel nezazní. Kombinace atmosférického čtyřválce a dvouspojkového automatu není šťastným řešením. Motor sám o sobě je točivý a má celkem jedinečnou charakteristiku způsobenou variabilními vačkami, ale převodovka si s ním nerozumí. Neustále řadí, špatně se s ní rozjíždí (chybí jí plynulost), a ačkoliv mění rychlosti rychle a bez škubání, pocitově bere motoru výkon. Celé ústrojí není doladěné, navíc hodně spotřebuje – po městě 7,5 l/100 km, na dálnici 8 l/100 km. Na okreskách se o moc níž nedostanete. Věřím, že s manuální převodovkou bude motor mnohem zajímavější, takhle bohužel nevynikne.
Cena
B-Max 1.6 Powershift Titanium: 450 500 Kč
Testovaný vůz: 555 600 Kč

Jízdně patří b-max ve své třídě jednoznačně mezi nejlepší vozy. Podvozek je skvělý i na nízkoprofilových 17palcových kolech.
Závěr
Kombinace motoru a převodovky Powershift bohužel snižuje kvality tohoto vozu, který jinak vyniká v oblasti naladění podvozku a řízení. Navíc jde stejně o celkem drahou verzi, jejíž cenu ještě navyšuje množství příplatků.
Celkové hodnocení
agilita |
jízdní vlastnosti |
komfort |
variabilita interiéru |
převodovka a způsob řazení |
vyšší spotřeba paliva |
dynamika |