Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Golf 1.6 TDI Highline: Síla v nenápadnosti

Test

Nový golf splnil mé očekávání, nadále nastavuje ve své třídě laťku pro konkurenty. A nepotřebuje k tomu ani nějaké extravagance.

Automobily Volkswagen Golf 1.6 TDI Highline

Prostřední diesel při startu s vozem mírně zatřese, následně se však brzy utiší, a pokud jsem ho držel v optimálním rozmezí cca 1700 až 3500 otáček, tak se svým hlasem vůbec do kabiny nevnucoval. Zátah nastupuje už od 1500 otáček a vytáčet motor nedoporučuji, protože důsledkem je víc hluk než pořádný zátah. Limituje ho také pětistupňová převodovka, přesněji dlouhé převody posledních dvou rychlostí manuálu, např. na dálnici na pětku zrychloval golf i na rovině jen neochotně. Ve městě jsem jezdil za cca 6 l na 100 km, na dálnici si golf řekl o necelých 7 l/100 km. Průměr v testu osciloval kolem 5,2 litrů na sto kilometrů.

Automobily Volkswagen Golf 1.6 TDI Highline

Střed přístrojové desky je opět, jako u 3. a 4. generace, natočen k řidiči. Praktické.

Sedmý golf se pohybuje po ulicích bez větší pozornosti – drobné zvětšení rozměrů se postřehnout nedá a změny designu jsou evoluční, takže pozornost nepřitahují. Jinak je tomu po nasednutí. Zapůsobila na mne jak kvalita použitých materiálů, tak perfektní dílenské zpracování. Mladé generaci jistě neunikne jemné orámování přístrojů – čím tenčí, tím pro ni lepší… Nová grafika na displeji rádia je intuitivní a stačí se přiblížit prstem, aby stanice dostaly světlené zvýraznění. Během týdenního testu jsem v interiéru neobjevil nic, co by mne zásadně rušilo.

Nový golf je výtečný také v žehlení nerovností, jako by byl připraven speciálně pro české silnice, přičemž jednodušší zadní náprava (torzní příčka) může vadit jen těm, kteří si vezmou moc k srdci, že nemají vzadu multilink. Ani těžší turbodiesel nad přední nápravou golf z míry nevyvedl, i v zatáčkách zůstává dlouho neutrální a drobné chybičky snadno koriguje ESP. Řízení se mi jevilo v nižších rychlostech poněkud přeposilované a ve vyšších jsem zase postrádal výraznější zpětnou vazbu, nicméně golf příkladně poslouchá pokyny řidiče.

Automobily Volkswagen Golf 1.6 TDI Highline

Sedačky mají optimální boční vedení opěradel i sedáků a dobře kombinují pevnost i pohodlí.

Cena nového golfu začíná na 339 900 Kč (1.2 TSi), na první dieselovou verzi (1.6 TDI/66 kW, Trendline) si přidáte 55 000 Kč. Testovaná verze začíná na 448 900 Kč (Comfortline – mj. sedm airbagů, rádio s dotykovým displejem, automatická klimatizace Climatronic, tempomat) a testovaná verze (Highline – navíc mj. kontrola tlaku v pneumatikách, systém rozpoznávání únavy, sportovní sedadla) má základní cenu 478 900 Kč. Příplatkové prvky (mj. adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a City Break, parkpilot, bixenonové světlomety) zvedly cenu na konečných 560 900 korun, což se mi i na novoučký a výtečný golf jeví až dost.

Cena
Golf 1.6 TDI Highline: 478 900 Kč
Testovaný vůz: 560 900 Kč

Automobily Volkswagen Golf 1.6 TDI Highline

Sedmičkový golf má více novinek v podpalubí, pro většinu okolojedoucích motoristů je to jen další golf.



Závěr

Golfu se podařilo zůstat ekvivalentem kvality, přičemž už standardní vybavení se jeví dostatečné. Vyšší stupně výbavy a zajímavé příplatkové systémy, které posouvají vůz na vrchol segmentu, jsou však finančně náročnější.

Celkové hodnocení

4.5
+
jízdní vlastnosti
prostornost
výkonný a úsporný motor
ergonomie
-
málo emocí
vyšší cena s příplatkovými prvky
pětistupňová převodovka





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: