Mercedes-Benz ML63 AMG: Bláznivá střela 3
Třetí vydání kasovního trháku jménem ML 63 AMG se do terénu zrovna nehrne. Spíše než jízda po poli je pro něj výzvou pole position na semaforech.
Poté, co nastartujete jeho osmiválec, je půlka ulice okamžitě v pozoru. To, co se line z výfuků, připomíná americké dragstery. Dunění ale ani ve vyšších otáčkách posádku ve výborně
odtlumené kabině nijak neobtěžuje. Vezmeme-li v úvahu pohotovostní hmotnost téměř 2,4 tuny, je zrychlení z 0 na 100 km/h
za 4,8 s skutečně famózní. Na semaforech ML 63 AMG těžko hledá rovnocenného soupeře. Zůstaneme-li v této kategorii, to by tam muselo stát BMW X5 M (408 kW, 4,7 s) nebo Porsche Cayenne
Turbo (368 kW, 4,7 s). Tu desetinku, kterou ML zaostává, lze za 178 000 Kč umazat prostřednictvím tzv. AMG Performance Package (410 kW/760 Nm).
I ve „standardním“ provedení má ale osmiválec tolik síly, že by mu místo sedmi stupňů samočinné převodovky stačil snad jen jeden. Změna převodů je tak plynulá, že o ní téměř nevíte. Oproti
předchozí generaci má posilněná V8 místo 6,2 l jen 5,5 l. Zato dopovaných dvěma turbodmychadly.
Aktivní stabilizátory podporují stabilitu v zatáčkách, přesto vysoká hmotnost vozu snižuje obratnost. Jedná se o vůz určený spíše na dálnici či do táhlých zatáček než do úzkých vlásenek. Na 20“ kolech navíc není přes standardní vzduchové pérování komfort ledajaký. Posádce dá pocítit nerovnosti vozovky. Mohutné kotouče ale ani po několikerém zastavení z vyšší rychlosti nevykazují známky vadnutí. Řízení je oproti běžným zástupcům řady sportovnější.
Cena
ML 63 AMG: 2 779 200 Kč
Testovaný vůz: 3 287 988 Kč
Celkové hodnocení
výkonové parametry |
zvuk motoru |
dynamika v přímce |
exkluzivita |
6 let servisu zdarma |
vysoká cena |
spotřeba a náklady |
rázy na nerovnostech |