Fiat 500L 1.4 16V Lounge: Populační nárůst?
Rok do roku je nás na planetě víc a jsme větší. Malé pětistovky nám prostě brzo stačit nebudou. Tak ji u Fiatu trochu zvětšili…
A to je výsledek: 500L, vzhledově připomíná něco mezi narostlou pandou a cinquecentem, čistě technicky se ale jedná o malé MPV postavené na řádně (o 10 cm) prodlouženém
podvozku punta. Nic naplat, Fiatu se opět povedlo postavit auto, pro které se ženské srdce rozbuší, v čistě pánské redakci jsme se ale v 500L cítili trochu zvláštně. Možná by nám pomohl
příplatkový kávovar, který v testovaném voze v nejvyšší výbavě Lounge chyběl.
Příčinou ale může být i příliš vysoká pozice sezení, výš byli na silnici snad jen řidiči Nissanů Patrol. Kromě toho jsou přední sedačky posunuty až příliš k ose vozu a odložení ruky na
výplň dveří není pohodlné. Od příplatkové loketní opěrky (1700 Kč) by se naopak v Boleslavi mohli naučit, jak ji udělat tak, aby se po jejím sklopení dala ovládat ruční brzda. Všechno ale
přebije vzdušnost interiéru, daná bohatě prosklenou karoserií a rozměrným střešním oknem. Není to ale jen o pocitech, na zadních sedadlech je spousta místa a stěžovat si bude možná jen
prostřední z trojice dospělých pasažérů. Spíše budete mít problém dostat cestující vůbec ven, pásy se totiž připínají až v sedácích a zmáčknout osvobozující tlačítko chce šikovné
prsty.
Retro na pohled, hi-tech uvnitř? Od druhé výbavy Pop Star dostanete nezbytné rádio s dotykovým displejem a Bluetooth. Čtení SMS v češtině nefunguje, alespoň se máte na cestách čemu smát, hloupým opomenutím je naopak absence navigace. Připlatit lze pouze za přípravu pro připojení externí.
Zážitky za volantem nepřicházejí ani v zatáčkách. Měkké a komfortní nastavení pérování (i na 17“ kolech je 500L velice pohodlná) a vysoko položené těžiště mají za následek náklony v zatáčkách, sedačky postrádají boční vedení, řízení má velký převod, je příliš lehké a bez velkého citu. K ovladatelnosti nepřispívá ani rozpolcená osobnost plynového pedálu, při rozjezdu jde motor rychle do otáček a s necitlivou nohou budete snadno pálit spojku, při jízdě pak ani sebevětší prošlápnutí akceleraci nezlepší.
Cena
500L 1.4 16V Lounge: 419 900 Kč
Testovaný vůz: 465 000 Kč
Celkové hodnocení
prostorný |
variabilní a vzdušný interiér |
komfortní podvozek |
design |
slabý motor |
náklony v zatáčkách |
řízení |