Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium: Nadstavba

Test

Vedle klasického hybridního priusu už si mohou zákazníci pořídit i plug-in verzi s možností dobíjení baterií ze zásuvky.

Automobily Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium

Toyota Prius Plug-in hybrid, označovaná těž jako PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), se od běžného priusu liší tím, že místo NiMH baterií používá typ Li-ion s větší kapacitou (4,4 kWh), prodlužující dojezd na elektřinu.

Automobil jsme každý den dvakrát dobíjeli z běžné elektrické sítě – ráno po příjezdu do práce a večer pak doma. Nikdy to nezabralo víc než 1,5 hodiny. V průměru jsme spotřebovali 3,2 kWh elektrické energie, takže při ceně 3 Kč/kWh (tarif pro domácnost) vyšlo jedno nabití na necelých deset korun.

Automobily Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium

Baterie se z běžné 230V sítě dobijí za hodinu a půl.

Ani jednou nám však displej ve voze neukázal vyšší dojezd než 18 km, výrobci udávaným a v Bruselu během novinářské prezentace skutečně dosaženým 25 km jsme se nepřiblížili na víc než pět kilometrů. Viníkem mohly být i nízké venkovní teploty. Jakmile se část ze čtyř bateriových svazků vyhrazených pro elektrický režim (EV) vyčerpá, prius přejde do klasického hybridního režimu (HV) spolupráce benzinového motoru a elektromotoru.

Při delší jízdě z kopce se dá rekuperací opět docílit nabití akumulátoru na takovou hodnotu, kdy se hybridní pohon opět přepne do čistě elektrického. Jde ale maximálně o stovky metrů. Za jízdy má řidič kdykoliv možnost sám přejít do hybridního režimu a uchovat si tak elektrické kilometry do města či do obytné zóny. Při jízdě pak dochází už jenom k udržování kapacity akumulátorů, naplno se nikdy opět nenabijí.

Automobily Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium

Pouze na dálnici spotřeba překročí hranici pěti litrů.

Běžný uživatel se ale bude zabývat maximálně tak dobíjením ze zásuvky, které hlavně ve městě není tak úplně jednoduché, protože ne každá veřejná dobíjecí stanice má zásuvku na 230 V. Nicméně na Priusu PHEV je sympatické hlavně to, že až na variátorový projev převodovky a spíš vlažnější dynamiku hybridní technika funguje a nijak neobtěžuje. Vždyť průměrná spotřeba se ustálila na pouhých 4,3 l/100 km a na dálnici jsme nepřekročili hranici 6 l. A kde se vzala zázračná hodnota 2,1 l? S nabitými bateriemi absolvoval prius skoro celý homologační test na elektřinu, na niž může jet rychlostí až 85 km/h. A dálniční část se 120 km/h je velmi krátká.

Cena
Prius Plug-in Hybrid Premium: 899 900 Kč
Testovaný vůz: 1 064 900 Kč

Automobily Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium

Řidič si může vybrat ze tří jízdních režimů, proti běžnému priusu je zde navíc volba EV City.



Závěr

Pomineme-li fakt, že elektřina se u nás vyrábí hlavně z uhlí a že drahé baterie vyhnaly cenu Priusu PHEV do těžko akceptovatelných výšin, pak po technické stránce tohle auto funguje jako žádný jiný hybrid. Je úsporné a použitelné v každodenním životě, technika nijak neobtěžuje.

Celkové hodnocení

3.5
+
nízká spotřeba
prodloužená jízda na elektřinu
neplatí silniční daň
-
vysoká cena
průměrná dynamika
nízké užitečné zatížení
dražší servis





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Toyota Prius Plug-in (2012)
Technické informace:
Objem motoru 1798 cm3
Výkon 73 kW
Točivý moment 142+207 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,4 s
Spotřeba 2,1 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: