Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota Auris: Všechno je jinak

Jízdní dojmy

Zapomeňte na starý auris, očekávaná novinka je úplně jiná. Přináší nejen atraktivní design, mnoho změn v oblasti interiéru, ale také pokročilý podvozek a širokou nabídku pohonných ústrojí.

Automobily Toyota Auris 2013

Předchozí auris ve své třídě zrovna nevynikal a z toho se Toyota chtěla poučit. Už při prvních dojmech cítím, že se to podařilo a celá značka už od nového yarisu, jedinečné GT86 a konečně i s aurisem zažívá příjemnou renesanci.

Auris je postaven na výrazně upravené platformě minulé generace a přináší řadu novinek. Už rozměry napovídají, že se mnohé změnilo – nový auris je nižší, širší a delší, ale přitom se podařilo ušetřit průměrně 50 kg hmotnosti. Karoserie zároveň vyniká lepší tuhostí než předchůdce a také nižším těžištěm, což se má výrazně podepsat na jízdních vlastnostech.

První nasednutí odhaluje příjemnou, tvarově nenáročnou palubní desku, úzký A-sloupek přináší dobrý rozhled směrem dopředu a do stran. Skvělá jsou sedadla paketu Sport vynikající v oblasti držení těla. Po prvních kilometrech s motorem 1,6 litru, který se zřejmě stane nejprodávanější verzí, musím říct, že zadní nezávislé zavěšení kol (tuhá náprava bude jen u slabého motoru 1,33 litru) skvěle péruje. Auris je podvozkově výborně sladěn a spojení s motorem 1,6 litru je také skvělé. Motoru nechybí točivost, charakter a v neposlední řadě ani zvuk. Celkově je ale auris příkladně odhlučněn, má příjemně sladěnou přední a zadní nápravu a citlivě reaguje na brzdách. Řízení je na můj vkus trochu moc přeposilované, ale nechybí mu přesnost a strmost.

Automobily Toyota Auris 2013

Vzdušný interiér odráží ducha GT86. Líbí se mi úzký A-sloupek přinášející skvělý výhled, sedadla a nízký posaz.

Nový auris bude ihned nabízen se všemi motorizacemi – tedy benzinovými, dieselovými a také hybridem. Hybridní ústrojí se objeví také v kombi, které se dostane na trh na začátku letošního roku.

Toyota přichází do segmentu nižší střední třídy s velmi povedeným modelem, který je ve všech ohledech lepší než předchůdce. Důležitý segment C přináší velká očekávání – jen v ČR se v roce 2012 prodalo 26 000 aut této třídy. A plány Toyoty? V příštím roce chce u nás prodat 800 aut, z čehož 70 % bude benzinových verzí. Po vyzkoušení verze 1,6 litru mám důvod věřit, že se to podaří. Ačkoliv Toyota nechystá žádný ostrý auris, benzinová jednašestka s výkonem 132 koní přináší nečekanou porci zábavnosti a charakteru.

Automobily Toyota Auris 2013

Kromě hatchbacku rozšíří brzy nabídku i praktická varianta kombi.



Závěr

Nový auris je povedené auto, v jehož jízdním projevu je znát dlouhý vývoj a snaha přivést do důležitého segmentu schopného hráče. A to se dle prvních jízdních dojmů podařilo.






Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Toyota Auris 1.6 Valvematic (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 97 kW
Točivý moment 160 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10 s
Spotřeba 5,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: