Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru XV 2.0D X Active: Geocaching

Test

Crossover pro ty, kdo nemají rádi crossovery, láká na „poklad“ v podobě dieselu, ke kterému si mají najít cestu i odpůrci nafty.

Automobily Subaru XV 2.0D X Active

Model XV dělá nábor zákazníků, kteří si subaru dříve nekupovali. A vznětová verze mu v tom má hodně napomoci. Pohled do ceníku ale trochu zarazí. Oproti zážehovému dvoulitru je diesel o 100 000 Kč dražší, ve srovnání se základní šestnáctistovkou dokonce o 130 000 Kč. Při dalším prodeji ale diesel snáze a dráže prodáte. Odhlédneme-li od ceníku, má tato verze v rukou většinu trumfů. Diesel je pružný, zásluhou krátkého odstupňování I. převodového stupně jde výborně odspodu a při rychlé jízdě po dálnici neobtěžuje posádku hlukem.

S dieselem lze v podstatě jezdit jako se zážehovým motorem. Tedy až na tu spotřebu. Bez nějakých snah o šetření s ním dosáhnete 6,5 až 7,0 l/100 km. Vznětová verze má z motorové palety i nejlepší akceleraci na stovku (9,3 s) a nejvyšší dosažitelnou rychlost (198 km/h). Pihou na kráse vznětové verze je tuhá spojka, která zabírá i poměrně vysoko.

Automobily Subaru XV 2.0D X Active

Vylepšená verze turbodieselu potěší kultivovaností i spotřebou 6,5 až 7,0 l/100 km.

Model XV šel dál než Impreza XV, jeho benefitem je především velká světlost podvozku 220 mm, tedy větší než u Nissanu Qashqai (190 mm) i u Range Roveru Evoque (212 mm), která mu zásluhou nízkého těžiště bez ztráty agility na silnici umožňuje projet i lehčím terénem.

Rozměrově velkorysý interiér s tvrdými plasty a lacinými ovladači bohužel nedosahuje materiálových standardů evropských značek. Ovládání palubního počítače tyčkami v přístrojovém štítu je zastaralé a zavazadelník svými 0,380 m3 zrovna neoslní. To, co je ale skutečně důležité, není u XV ošizené. Karoserie ukrývající prostornou kabinu s dobrým výhledem je robustní, XV díky přesnému řízení poslouchá na slovo a pohon všech kol zajišťuje dobrou trakci. Efektní 17“ kola k charakteru XV patří, komfort na nerovné silnici ale není zcela bez chyb.

Automobily Subaru XV 2.0D X Active

Drsňácký charakter XV se odráží i v interiéru s pře-vážně tvrdými plasty. Pozice za volantem je dobrá.

709 000 Kč za nejlevnější, byť dobře vybavenou vznětovou verzi XV, to není zrovna málo. Nissan Qashqai 2.0 dCi 4x4 s automatem přijde o 6500 Kč levněji. Odhlédneme-li od akčních cen, tak lze Škodu Yeti 2.0 TDI 4x4 pořídit již za 624 900 Kč a Kiu Sportage 2.0 CRDi 4x4 za 619 980 Kč. Ceny (zejména u Subaru) jsou ale nezávazným doporučením…

Cena
XV 2.0D X Active: 709 000 Kč
Testovaný vůz: 744 000 Kč

Automobily Subaru XV 2.0D X Active

Světlost 220 mm je bezkonkurenční, přesto má XV nízko položené těžiště.



Celkové hodnocení

4
+
spotřeba
velká světlá výška
kultivovanost motoru
trakce
přesné řízení
dobrý výhled
-
ovládání spojky
laciné plasty
malý zavazadelník





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Subaru XV 2.0D
Technické informace:
Objem motoru 1998 cm3
Výkon 108 kW
Točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 9,3 s
Spotřeba 4,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: