Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota Yaris Hybrid Style: Lépe a levněji

Test

Toyotě se povedlo zmenšit a odlehčit své hybridní pohonné ústrojí a vměstnat jej do modelu Yaris, aniž by se to podepsalo na vnitřním prostoru či místu pro zavazadla. To vše za konkurenceschopnou cenu.

Autor:Ondřej ChamillaFoto:

Automobily Toyota Yaris Hybrid Style

Nechoďme kolem horké kaše, Toyotu Yaris s hybridním pohonem nyní po zvýhodnění seženete od 359 900 Kč, verze Style s bohatou výbavou potom stojí 399 900 Kč. To není vyloženě málo, ale pohled do ceníku nám napoví, že podobně vybavený naftový model 1.4 D-4D s devadesáti koni (v porovnání se stohlavým stádem hybridu) stojí jen o šest tisíc korun méně. A to má diesel manuální převodovku, zatímco hybrid samočinnou, za kterou se obvykle u automobilů připlácí.

Automobily Toyota Yaris Hybrid Style

Zadní světla jsou u hybridní verze složená z LED.

Z finančního hlediska tedy koupě yarisu s kombinací spalovacího a elektrického motoru není nesmysl. Navíc když vaši ekologickou uvědomělost dává vůz dostatečně najevo, ať už mnoha nápisy, modrým podbarvením log Toyoty či zejména předními i zadními světlomety s LED a pozměněným designem. V interiéru již jde hybrid poznat hůře, pokud tedy nezapnete vizualizaci toku energie na displeji uprostřed palubní desky. Velkým plusem je, že ani po instalaci baterií se nezměnil vnitřní prostor. Vzadu je tedy místo pro cestující spíše skromnější, zavazadlový prostor má však stejný objem jako jakýkoliv jiný yaris, tedy 286 litrů. Baterie jsou totiž ukryty pod zadními sedáky. Zmenšil se však objem nádrže, a to na pouhých 36 litrů.

V městském provozu působí yaris velmi příjemně, však pro něj byl také navržen. Rozjezdy jsou maximálně hladké, převodovka e-CVT se snaží využívat síly elektromotoru a benzinový agregát se výrazněji ozve jen při stoupání do kopců. Spotřeba po Praze, kde se v rámci města jezdí i desítky kilometrů, se tak dá udržet pod pěti litry na sto kilometrů.

Automobily Toyota Yaris Hybrid Style

Za jiných podmínek však hybridní yaris již tak neexceluje. Pokud je jeho benzinová patnáctistovka studená, čistě na elektřinu nepojedete. Popojíždění na kratší vzdálenosti v podzimním chladnějším počasí tak znamená spotřebu spíše přes šest litrů. Plynulou jízdou v rámci rychlostních limitů mimo město spotřebujete
4,5 l/100 km, na dálnici to bude okolo 6,8 litrů. Toť námi naměřené spotřeby.

Mimo město však nedoporučujeme jezdit častěji. Problémem jsou sedačky, ze kterých bolí záda po patnácti minutách cesty. A to nejen řidiče, ale i spolujezdce. Dále je zde nepříjemná charakteristika bezestupňové převodovky, která jakoukoliv, byť jemnou snahu o zrychlení odmění vytočením motoru, které se projevuje nepříjemným konstantním hučením. Udržet na dálnici 130 km/h do táhlého kopce, kdy motor pracuje téměř na hranici svých možností, tak znamená značný diskomfort pro uši cestujících. Na dálnice přece tento vůz není, říkáte si, ale pravdou je, že v této třídě se konkurenti často chovají příjemně i tam.

Automobily Toyota Yaris Hybrid Style

V interiéru jsou použity levné materiály, vzhled je však svěží.

Nejen mimo město, ale ani v něm nepotěší podvozek, který je zvláštně tvrdý a nepohodlný, ačkoliv charakter auta vybízí k plavnému, klidnému jezdění. Navíc kvůli absenci dostatečného odhlučnění slyšíte každý kamínek bubnující do podběhů. Přidejte k tomu brzdy s nerovnoměrným, typicky hybridním nástupem, kdy ze začátku brzdí pouze elektromotor, a dostanete poměrně zvláštní automobil. Na jednu stranu plný moderních technologií, na druhou nízkonákladově vyrobený a nepříliš sladěný.

Cena
Yaris Hybrid Style: 399 900 Kč
Testovaný vůz: 485 200 Kč

Automobily Toyota Yaris Hybrid Style

Hybridní yaris odlišují od obyčejné verze nejen nápisy, ale také modré pozadí loga Toyoty či pozměněná světla.



Závěr

Bohatě vybavený hybridní yaris dobře funguje ve městě a boduje příznivou cenou. Nohy mu podráží akorát letargické zrychlení doprovázené nepříjemnou zvukovou kulisou a zbytečně nepohodlný podvozek nehodící se k charakteru vozu. Z hybridů je ale yaris nejsmysluplnější.

Celkové hodnocení

3.5
+
Úsporné a tiché pohonné ústrojí ve městě
cena
výbava
-
odhlučnění tvrdého podvozku
charakteristika převodovky mimo město





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Toyota Yaris 1.5 HSD (2011)
Technické informace:
Objem motoru 1497 cm3
Výkon 54 kW
Točivý moment 111+169 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,8 s
Spotřeba 3,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: