Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Honda Civic 2.2 i-DTEC Executive: Evoluce

Test

Za 40 let se vyrobilo více než 20 milionů kusů modelu Civic v devíti generacích. Ta poslední navazuje na úspěchy předchůdce.

Automobily Honda Civic 2.2 i-DTEC Executive

Čerpat z dobré pověsti se vždy hodí, zejména v tak nabitém segmentu, jako jsou vozy nižší střední třídy. Honda má v těchto věcech dobrý základ a nyní láká zejména na praktičnost a design. Vůz má totiž atraktivní linie s neobvyklými prvky, ale přesto dokáže jeho karoserie nabídnout obrovský zavazadlový prostor o objemu 477 litrů. Zadní světla trčící do boku jsou na mě již možná trochu příliš výrazná, celek však nepostrádá šmrnc.

Automobily Honda Civic 2.2 i-DTEC Executive

Zavazadlový prostor je velmi hluboký a objemný.

Neméně zajímavý je interiér, zejména architektura palubní desky. Bohužel rozmístění tlačítek je nepřehledné a ovládání palubního počítače dokáže vyvolat zuřivé bouchání hlavou o volant. To musí být přepínání mezi ukazatelem průměrné spotřeby a dojezdu natolik složité? Trochu paradoxem rovněž je, že ačkoliv zadní polovina automobilu je příjemně prostorná, tak vepředu chybí vzrostlejším cestujícím místo na hlavu.

Jinak se však řidič cítí za volantem dobře, zejména když má po ruce skvěle tvarovanou řadicí páku, která v kulise chodí tak precizně, až člověk občas řadí čistě pro radost. Diesel o objemu 2,2 litru vyniká svou silou, horší je to však s kultivovaností. Do kabiny se tak přenášejí vibrace, klapot motoru a nepříjemné dunění, zejména v pásmu okolo 1500 otáček. Agregát se naštěstí uklidní na dálnici, kam ostatně patří. Tam spotřebuje okolo 6,5 litru na sto kilometrů, což je hodnota, do které se dá vejít i v městském provozu.

Automobily Honda Civic 2.2 i-DTEC Executive

Design interiéru nemusí sednout každému, vyznat se v tlačítkách je obtížné. Naopak řazení je skvělé.

Při mimoměstských rychlostech se začnou projevovat široké pneumatiky, které dosti hlučí. To je daň za krásná osmnáctipalcová kola. Že na nich jezdíte, poznáte i na nerovnostech, které civic přejíždí s výraznou zvukovou kulisou a zcela jistě ne plavně. Pokud by tyto věci byly vyváženy stabilitou, tak by se to dalo pochopit. Při dálničních rychlostech se ale v hondě necítíte zcela jistě. Zadní náprava jako by se neustále lehce vlnila. Možná v řádu milimetrů, ale jistotě řidiče to nepřidá. Alespoň že se může kdekoliv spolehnout na přesné a vyvážené řízení.

Cena
Civic 2.2 i-DTEC Executive: 499 000 Kč
Testovaný vůz: 714 000 Kč

Automobily Honda Civic 2.2 i-DTEC Executive

Záď s děleným zadním oknem je extravagantní. Nápis na víku kufru značí edici 40 let Civicu.


Závěr

Za zajímavým vzhledem se ukrývá praktický vůz, který se však vzdálil od filozofie dlouhé řady svých předchůdců. Má bohatou bezpečnostní výbavu a silný motor, ale také tvrdý a hlučný podvozek či vysokou cenu. Řazení patří k tomu nejlepšímu.

Celkové hodnocení

3
+
objem kufru
řazení
silný a úsporný motor
design
-
tvrdý a hlučný podvozek
ovládání palubních systémů
cena





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Honda Civic 2.2 i-DTEC (2011)
Technické informace:
Objem motoru 2199 cm3
Výkon 110 kW
Točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,3 s
Spotřeba 4,2 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: