Honda Civic 2.2 i-DTEC Executive: Evoluce
Za 40 let se vyrobilo více než 20 milionů kusů modelu Civic v devíti generacích. Ta poslední navazuje na úspěchy předchůdce.
Čerpat z dobré pověsti se vždy hodí, zejména v tak nabitém segmentu, jako jsou vozy nižší střední třídy. Honda má v těchto věcech dobrý základ a nyní láká zejména na praktičnost a design.
Vůz má totiž atraktivní linie s neobvyklými prvky, ale přesto dokáže jeho karoserie nabídnout obrovský zavazadlový prostor o objemu 477 litrů. Zadní světla trčící do boku jsou na mě již
možná trochu příliš výrazná, celek však nepostrádá šmrnc.
Jinak se však řidič cítí za volantem dobře, zejména když má po ruce skvěle tvarovanou řadicí páku, která v kulise chodí tak precizně, až člověk občas řadí čistě pro radost. Diesel o objemu 2,2 litru vyniká svou silou, horší je to však s kultivovaností. Do kabiny se tak přenášejí vibrace, klapot motoru a nepříjemné dunění, zejména v pásmu okolo 1500 otáček. Agregát se naštěstí uklidní na dálnici, kam ostatně patří. Tam spotřebuje okolo 6,5 litru na sto kilometrů, což je hodnota, do které se dá vejít i v městském provozu.
Design interiéru nemusí sednout každému, vyznat se v tlačítkách je obtížné. Naopak řazení je skvělé.
Cena
Civic 2.2 i-DTEC Executive: 499 000 Kč
Testovaný vůz: 714 000 Kč
Závěr
Za zajímavým vzhledem se ukrývá praktický vůz, který se však vzdálil od filozofie dlouhé řady svých předchůdců. Má bohatou bezpečnostní výbavu a silný motor, ale také tvrdý a hlučný podvozek či vysokou cenu. Řazení patří k tomu nejlepšímu.
Celkové hodnocení
objem kufru |
řazení |
silný a úsporný motor |
design |
tvrdý a hlučný podvozek |
ovládání palubních systémů |
cena |