BMW 318d: Relax
Druhé nejslabší trojkové BMW sice vyloženě netrpí nedostatkem výkonu, ale bez příplatkového M-paketu vyzývá spíše k pohodovým cestám na delší vzdálenost než ke sportování.
Liché generace jsou designovou revolucí, sudé pouhou evolucí předchozího modelu. Proto šestá generace trojkové řady nepřináší po stránce vzhledu nic zásadně nového oproti předchůdci, i když při
detailnějším zkoumání není těžké najít rozdíly, jako například agresivnější přikrčenou příď. V interiéru již nenajdete dvě kapličky, protože displej infotainment systému nyní lehce trčí
z palubní desky. Ta se nese v duchu kvality, přehlednosti a uživatelské přívětivosti. Oproti předchůdci je v interiéru, zejména vzadu, podstatně více místa. Základní sedadla jsou
ale docela plochá a hodila by se jim výraznější podpora beder. Dají se však položit zcela k zemi, takže ideální pozici za volantem si najde snad úplně každý.
Některé věci se holt nemění, což poznáte i při uchopení řadicí páky. Její tvar a chod v kulise je typicky „bavorácký“. Při nastartování se však otřese (stejně jako zbytek vozu) takovým
způsobem, až máte pocit, že příště musí opustit své místo na středovém tunelu. Vibrace motoru pak zaznamenáte i v jiných situacích, to je ale vše, co mohu dvoulitrovému agregátu vytknout.
Při jízdě je tichý a projevuje se akorát vzdáleným hukotem, který však není nepříjemně dunivý. Diesel o výkonu 143 koní příjemně zatahuje i pod hranicí patnácti set otáček a svým
výkonem na rozložitou trojku stačí. Při tom všem nemá problém spotřebovávat jen okolo pěti litrů na sto kilometrů.
Cena
318d: 827 500 Kč
Testovaný vůz: 1 006 625 Kč
Ačkoliv se BMW na první pohled zdá být v téměř základní výbavě, příplatky však činí téměř 166 tisíc korun. To je daň za prémiovost.
Závěr
Úsporný, tichý a v této specifikaci i velmi pohodlný cestovatel. Nečekejte od něj nádech sportovnosti jako u předchůdců, užívejte si spíše kvality a větší prostornosti. BMW si však za novou trojku nechá dobře zaplatit, ačkoliv výbava bohatá není.
Celkové hodnocení
pohodlný podvozek |
tichý motor |
nízká spotřeba |
vibrace motoru |
nadšené řidiče již nepotěší |
necitlivé řízení |