Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 318d: Relax

Test

Druhé nejslabší trojkové BMW sice vyloženě netrpí nedostatkem výkonu, ale bez příplatkového M-paketu vyzývá spíše k pohodovým cestám na delší vzdálenost než ke sportování.

Automobily BMW 318d

Liché generace jsou designovou revolucí, sudé pouhou evolucí předchozího modelu. Proto šestá generace trojkové řady nepřináší po stránce vzhledu nic zásadně nového oproti předchůdci, i když při detailnějším zkoumání není těžké najít rozdíly, jako například agresivnější přikrčenou příď. V interiéru již nenajdete dvě kapličky, protože displej infotainment systému nyní lehce trčí z palubní desky. Ta se nese v duchu kvality, přehlednosti a uživatelské přívětivosti. Oproti předchůdci je v interiéru, zejména vzadu, podstatně více místa. Základní sedadla jsou ale docela plochá a hodila by se jim výraznější podpora beder. Dají se však položit zcela k zemi, takže ideální pozici za volantem si najde snad úplně každý.

Některé věci se holt nemění, což poznáte i při uchopení řadicí páky. Její tvar a chod v kulise je typicky „bavorácký“. Při nastartování se však otřese (stejně jako zbytek vozu) takovým způsobem, až máte pocit, že příště musí opustit své místo na středovém tunelu. Vibrace motoru pak zaznamenáte i v jiných situacích, to je ale vše, co mohu dvoulitrovému agregátu vytknout. Při jízdě je tichý a projevuje se akorát vzdáleným hukotem, který však není nepříjemně dunivý. Diesel o výkonu 143 koní příjemně zatahuje i pod hranicí patnácti set otáček a svým výkonem na rozložitou trojku stačí. Při tom všem nemá problém spotřebovávat jen okolo pěti litrů na sto kilometrů.

Automobily BMW 318d

Interiér je velmi příjemné a přehledné místo k pobytu, oceňuji klasickou ruční brzdu.

Svižnější jízda zvedne průměr o dva litry, snaha o co nejúspornější jízdu naopak znamená i méně než 3 l/100km. A jezdit úsporně vám nebude vadit, protože charakter auta trochu překvapivě nevybízí ke sportování. Podvozek je v režimu Comfort velmi pohodlný, kupříkladu železniční přejezdy zvládá až s nadpřirozenou lehkostí. Svižnější jízda ještě trojce sedne, ale pokud chcete cokoliv více, tak auto znejistí, a to i po zmáčknutí tlačítka Sport. Nejspíše se o to však ani nebudete častěji snažit, protože zábavu nemá vůz v popisu práce, což u této motorizace není příliš překvapivé. Pravda však je, že předchůdci dokázali i se základním motorem potěšit sportovněji založené řidiče. Možná pomůže příplatkový M-paket, možná ale ne. To nic nemění na skutečnosti, že nová trojka je velice příjemným vozem, pouze z jiných důvodů, než bývalo zvykem.

Cena
318d: 827 500 Kč
Testovaný vůz: 1 006 625 Kč

Automobily BMW 318d

Ačkoliv se BMW na první pohled zdá být v téměř základní výbavě, příplatky však činí téměř 166 tisíc korun. To je daň za prémiovost.


Závěr

Úsporný, tichý a v této specifikaci i velmi pohodlný cestovatel. Nečekejte od něj nádech sportovnosti jako u předchůdců, užívejte si spíše kvality a větší prostornosti. BMW si však za novou trojku nechá dobře zaplatit, ačkoliv výbava bohatá není.

Celkové hodnocení

4
+
pohodlný podvozek
tichý motor
nízká spotřeba
-
vibrace motoru
nadšené řidiče již nepotěší
necitlivé řízení





Tagy: bmw, řada 3, 318d
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
BMW 318d (2011)
Technické informace:
Objem motoru 1995 cm3
Výkon 105 kW
Točivý moment 320 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 9,1 s
Spotřeba 4,4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: