Range Rover Evoque 2.2 eD4 Pure: Racionální solitér
Pětidveřový evoque se základním naftovým motorem a manuální převodovkou osloví realisticky uvažující extroverty, kteří žádají i jistou dávku praktičnosti.
Evoque se stává podobnou designovou ikonou jako mini a jeho výhoda spočívá i v tom, že kombinuje unikátní vzhled s oblíbenou karoserií typu SUV. Ani „pětidveřáku“ přitom nechybí
sportovní vizáž a naopak přidává praktičnost srovnatelnou se všemi hlavními konkurenty. Více místa je nyní na zadních sedadlech, kde se pohodlně usadíte s výškou do 185 cm. Vyšším
postavám bude vadit plastové obložení předních sedadel, které naopak oceníte při převozu dětí. Díky enormní šířce vozu je dostatek místa v příčném směru i v interiéru.
Chválíme i vynikající kvalitu zpracování a materiály s měkkým částmi z kůže na palubní desce. Díky širokým možnostem nastavení sedadla i volantu si svou optimální polohu
najde každý. Ovládání si žádá delší zvyk, výraznější ergonomické přešlapy se ale nekonají.
Na silnici je vůz na poměry značky docela obratný a ochotně mění směr, v kombinaci s balonovými pneumatikami nepřenáší podvozek žádné rázy. V ostřeji jetých zatáčkách nicméně dochází velmi brzy k pískání kol a zásahu stabilizačního systému. Oproti například Volvu XC60 je ale range podstatně zábavnější a nabízí i lepší řízení. Tak rychle jako BMW X1 si však evoque v zatáčkách zdaleka nepočíná. Pohon pouze předních kol ale funguje dobře, k problémům s trakcí nedochází ani na mokru.
Cena
Evoque 2.2 eD4 Pure: 854 040 Kč
Testovaný vůz: 1 069 080 Kč
Celkové hodnocení
design |
image |
kvalita materiálů a zpracování |
výkony základního motoru |
spotřeba |
Šířka vozu není ideální do města |
větší náklony v zatáčkách |