Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz SLK 250 CDI: Bobřík odvahy

Minitest

Namontovat do mrštného sportovního kupé-kabrioletu dieselový motor...? Úplně mimo ale ve Stuttgartu nestřelili.

Automobily Mercedes-Benz SLK 250 CDI

První dojem po nastartování vzbuzuje rozpaky. Vznětový 2,1-litrový čtyřválec totiž není příliš dobře utlumen ani v „éčku“, v menším modelu je to pak ještě horší. Na křižovatkách a při pomalé jízdě se tak klapavého zvuku nezbavíte.

Časem si však zvyknete a začnete si všímat předností motoru, které tkví ve špičkovém výkonu 150 kW a příjemném nástupu točivého momentu. Ve spolupráci se samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem je potlačena i prodleva v nízkých otáčkách. K charakteru vozu by sice lépe pasovala dvouspojková převodovka, k dieselu se ale plynule řadící „automat“ hodí.

Automobily Mercedes-Benz SLK 250 CDI

Proměna na kabriolet žádá zpomalení na rychlost chůze, řada konkurentů to umí za jízdy.

Od SLK asi majitelé nízkou spotřebu zrovna nevyžadují, ale s tímto motorem není problém jezdit v průměru za 6 l/100 km, na dálnici i za míň.

Nejsilnější stránkou vozu jsou jízdní vlastnosti, obratnost a vynikající úroveň přilnavosti. Ani na rozbité silnici přitom nedocházelo k odskakování nízkoprofilových 18“ kol. Dieselové SLK ocení šetřílci, kterým nevadí neadekvátní zvukový projev motoru. Dynamika ani ovladatelnost ale nijak neutrpěly.

Automobily Mercedes-Benz SLK 250 CDI

Výborný volant, koženou palubní desku, ale i některé laciné plasty, to vše najdete v interiéru.

Cena
SLK 250 CDI: 1 005 977 Kč
Testovaný vůz: 1 386 982 Kč

Automobily Mercedes-Benz SLK 250 CDI


Celkové hodnocení

4
+
naladění podvozku
solidní komfort
nízká spotřeba
do interiéru nefouká ani na dálnici
-
odhlučnění motoru
pomalé stahování střechy





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: