Mercedes-Benz SLK 250 CDI: Bobřík odvahy
Minitest
Namontovat do mrštného sportovního kupé-kabrioletu dieselový motor...? Úplně mimo ale ve Stuttgartu nestřelili.
První dojem po nastartování vzbuzuje rozpaky. Vznětový 2,1-litrový čtyřválec totiž není příliš dobře utlumen ani v „éčku“, v menším modelu je to pak ještě horší. Na křižovatkách a při
pomalé jízdě se tak klapavého zvuku nezbavíte.
Časem si však zvyknete a začnete si všímat předností motoru, které tkví ve špičkovém výkonu 150 kW a příjemném nástupu točivého momentu. Ve spolupráci se samočinnou převodovkou
s hydrodynamickým měničem je potlačena i prodleva v nízkých otáčkách. K charakteru vozu by sice lépe pasovala dvouspojková převodovka, k dieselu se ale plynule řadící
„automat“ hodí.
Od SLK asi majitelé nízkou spotřebu zrovna nevyžadují, ale s tímto motorem není problém jezdit v průměru za 6 l/100 km, na dálnici i za míň.
Nejsilnější stránkou vozu jsou jízdní vlastnosti, obratnost a vynikající úroveň přilnavosti. Ani na rozbité silnici přitom nedocházelo k odskakování nízkoprofilových 18“ kol. Dieselové SLK ocení šetřílci, kterým nevadí neadekvátní zvukový projev motoru. Dynamika ani ovladatelnost ale nijak neutrpěly.
Cena
SLK 250 CDI: 1 005 977 KčTestovaný vůz: 1 386 982 Kč
Celkové hodnocení
4
naladění podvozku |
solidní komfort |
nízká spotřeba |
do interiéru nefouká ani na dálnici |
odhlučnění motoru |
pomalé stahování střechy |