Mazda CX-5 2.2 SkyActive-D AWD Attractive
Má odpor k vyšším jízdním odporům i vysoké spotřebě. A jako jedna z mála vznětová verze Mazdy CX-5 naopak holduje normě Euro 6.
Zasvěcení úsporám a ekologii je patrné zejména u slabší 110kW vznětové verze biturbomotoru 2.2 Skyactiv-D v provedení s pohonem všech kol. Mazda CX-5 při jízdě působí lehce
a díky dobré zpětné vazbě řízení je radost ji řídit. Na 17“ kolech, která se ve velkých podbězích téměř ztrácejí, se CX-5 chová suverénně, byť i zásluhou velkorysé světlosti 210 mm za
trochu větších náklonů v zatáčkách. Konstrukce působí dostatečně robustně. I při rychlé jízdě po dálnici uvnitř panuje příjemný klid. O to více při dálničních přesunech nepříjemně
překvapí takové věci, jako je vibrace horní části kapoty a zpětných zrcátek.
Japonské SUV působí lehce i po designové stránce, a to přesto, že je o 13 cm delší než největší konkurent VW Tiguan. Nápaditý design doplňuje prostorný a vzdušný interiér
s dobrou variabilitou. Praktickým detailem je uchycení roletky velkého zavazadelníku na zadním víku, které se ale pohříchu vyklápí poměrně nízko.
Motor s na diesel nezvykle nízkým kompresním poměrem 14,0:1 jde příjemně odspodu a ochotně se i vytáčí. Chová se přitom kultivovaně. Systém stop-start vypíná motor velmi rychle, ještě před zastavením vozu a k opětovnému nastartování využívá energii ze spalování. Startování, zejména pokud není vznětový motor zcela zahřátý na provozní teplotu, však trvá oproti zážehovým verzím přece jen trochu déle.
Turbodiesel si fešácký kryt za nízkou spotřebu, kultivovaný chod a pružnost v širokém rozsahu otáček zaslouží.
Cena
CX-5 2.2 SkyActive-D AWD Attractive: 745 900 Kč
Testovaný vůz: 792 900 Kč
Celkové hodnocení
nízká spotřeba |
jistý podvozek |
bohatá výbava |
rychlé vypínání motoru stop-startem |
vibrace zrcátek a kapoty |
pomalé startování stop-startu |