VW Golf Cabriolet 1.2 TSI BlueMotion: Paráda
Stačí pár sekund a nad hlavou máte nebe. To je ale jen jeden z důvodů k obdivu k VW Golf Cabriolet.
Střechu složíte v pohodě na kterékoliv křižovatce, kam přijedete na červenou. Kvůli této operaci však nemusíte ani zastavit. Proměna dá uskutečnit do rychlosti 30 km/h.
Leccos z toho dokáží i jiné CC kabriolety, i když zpravidla ne tak bleskurychle. Golf Cabriolet je teprve třetí generace (I/1979–1993, II/1993–2002, III/od r. 2011) a drží
(takřka) střešní plátěnou tradici, i když v novém rouše.
Interiér kvalitní, ale strohý, jak jsme zvyklí z golfu. Kabriolet by si zasloužil nějakou originalitu.
V testu jsme měli model se základním motorem 1.2 TSi o výkonu 77 kW ve verzi BMT (BlueMotion Technology). Existuje osm dalších, výkonnějších verzí, avšak po týdenním soužití jsem nabyl dojmu, že už základní model je naprosto vyhovující. Kdo s kabrioletem závodí… Přeplňovaná dvanáctistovka dokáže dát kabrioletu dostatečnou dynamiku, rozhodně jsem nikde na světlech ani při předjíždění neměl pocit, že bych výkonnostně strádal. Předjíždění jsem sice musel volit s rozmyslem, ale to považuji za normální. Na dálnici se střechou nebo nasazenou větrnou clonou jsem se musel spíš hlídat, abych nepřekračoval rychlostní limit. Při „kabrioletovém“ tempu do 90 km/h jsem spotřebu stlačil pod 5,5 l/100 km, průměr v testu byl cca o půl litru vyšší, na dálnici nepřekročila sedm litrů.
Už základní výbava (za 529 900 Kč) nabídne dostatek komfortu i v kabině včetně příjemných vychytávek, jako je automatické snížení teploty klimatizace po zavření střechy. Testovaný model s litými koly Porto, několika akčními pakety, bixenony i parkovacím systémem i některými dalšími prvky přijde na 675 000 Kč.
Cena
Golf Cabriolet 1.2 TSI BlueMotion: 529 900 Kč
Testovaný vůz: 675 000 Kč
Závěr
Zážitkový vůz za dobrou cenu – za tento kabriolet v základní výbavě zaplatíte něco málo přes půl milionu a dokupovat toho moc nemusíte. Spolehnout se lze na jízdní vlastnosti a s motorem 1.2 můžete jezdit i velmi úsporně. Jediné minus – plátno je méně odolné vůči agresivitě na ulicích.
Celkové hodnocení
image |
tichý motor s nízkou spotřebou |
dílenský standard |
cena základního modelu |
kola z lehkých slitin jen za příplatek |
rizikovější plátěná střecha |
minivstup do zavazadelníku |