Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

VW Golf Cabriolet 1.2 TSI BlueMotion: Paráda

Test

Stačí pár sekund a nad hlavou máte nebe. To je ale jen jeden z důvodů k obdivu k VW Golf Cabriolet.

Automobily Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI

Střechu složíte v pohodě na kterékoliv křižovatce, kam přijedete na červenou. Kvůli této operaci však nemusíte ani zastavit. Proměna dá uskutečnit do rychlosti 30 km/h.

Leccos z toho dokáží i jiné CC kabriolety, i když zpravidla ne tak bleskurychle. Golf Cabriolet je teprve třetí generace (I/1979–1993, II/1993–2002, III/od r. 2011) a drží (takřka) střešní plátěnou tradici, i když v novém rouše.

Automobily Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI

Interiér kvalitní, ale strohý, jak jsme zvyklí z golfu. Kabriolet by si zasloužil nějakou originalitu.

Ani při rychlejší jízdě se střecha netřepetá, což je pro většinu plus a pro tradicionalisty mírné minus. Příčina je v nové konstrukci, přičemž první ze čtyř oddílů oddělených příčnými střešním oblouky je vlastně tuhý panel potažený plátnem, který po sklopení poslouží i jako vrchní kryt. Střecha tedy není samotné plátno, zespodu je dokonce polstrovaná!

V testu jsme měli model se základním motorem 1.2 TSi o výkonu 77 kW ve verzi BMT (BlueMotion Technology). Existuje osm dalších, výkonnějších verzí, avšak po týdenním soužití jsem nabyl dojmu, že už základní model je naprosto vyhovující. Kdo s kabrioletem závodí… Přeplňovaná dvanáctistovka dokáže dát kabrioletu dostatečnou dynamiku, rozhodně jsem nikde na světlech ani při předjíždění neměl pocit, že bych výkonnostně strádal. Předjíždění jsem sice musel volit s rozmyslem, ale to považuji za normální. Na dálnici se střechou nebo nasazenou větrnou clonou jsem se musel spíš hlídat, abych nepřekračoval rychlostní limit. Při „kabrioletovém“ tempu do 90 km/h jsem spotřebu stlačil pod 5,5 l/100 km, průměr v testu byl cca o půl litru vyšší, na dálnici nepřekročila sedm litrů.

Automobily Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI

Základní motor se mi pro „kabrioletí“ jízdu jeví jako vhodný.

Kladem tohoto kabrioletu je také komunikace s řidičem, ochotně zamíří tam, kam je nasměrován, vyznačuje se na kabriolet výjimečnou tuhostí karoserie a podvozek se podařilo naladit na vhodný kompromis komfortu a tvrdosti.

Už základní výbava (za 529 900 Kč) nabídne dostatek komfortu i v kabině včetně příjemných vychytávek, jako je automatické snížení teploty klimatizace po zavření střechy. Testovaný model s litými koly Porto, několika akčními pakety, bixenony i parkovacím systémem i některými dalšími prvky přijde na 675 000 Kč.

Cena
Golf Cabriolet 1.2 TSI BlueMotion: 529 900 Kč
Testovaný vůz: 675 000 Kč

Automobily Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI

Plátěná střecha dává vozu mezi převládajícími CC s pevnou střechou punc výjimečnosti.


Závěr

Zážitkový vůz za dobrou cenu – za tento kabriolet v základní výbavě zaplatíte něco málo přes půl milionu a dokupovat toho moc nemusíte. Spolehnout se lze na jízdní vlastnosti a s motorem 1.2 můžete jezdit i velmi úsporně. Jediné minus – plátno je méně odolné vůči agresivitě na ulicích.

Celkové hodnocení

4
+
image
tichý motor s nízkou spotřebou
dílenský standard
cena základního modelu
-
kola z lehkých slitin jen za příplatek
rizikovější plátěná střecha
minivstup do zavazadelníku





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Volkswagen Golf Cabrio 1.2 TSI BlueMotion (2011)
Technické informace:
Objem motoru 1197 cm3
Výkon 77 kW
Točivý moment 175 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,7 s
Spotřeba 5,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: