Mercedes-Benz GLK 250 Bluetec
Model GLK po faceliftu jsme vyzkoušeli s označením 250 BlueTec, což znamená čtyřválec o objemu 2,15 litru s turbem a výkonem 204 koní. Je o tolik lepší než slabší verze?
Nedá se říct, že by v našich končinách mělo splňování emisní normy budoucnosti nějakou zásadní výhodu, tak maximálně se s tím můžete pochlubit sousedům. Takže nás spíše zajímají výkony této
verze. Před několika měsíci jsme měli k dispozici model 200 CDI, který nás příjemně překvapil. A dvěstěpadesátka?
Nabízí o 25 kW vyšší výkon, který nyní dosahuje hodnoty 204 koní. Točivý moment motoru o objemu 2,15 litru je u verze 250 o pětinu vyšší a na všechna kola putuje celkových
500 Nm, což je pro kompaktní SUV celkem významné číslo. V praxi to znamená dravější akceleraci než v případě modelu 220, což oceníte zejména při potřebě rychlého předjíždění. Přitom také
doporučím ruční podřazení pádly pod volantem, automatická převodovka 7G-Tronic při prudkém sešlápnutí plynu chvilinku zaváhá. To je ale také jediná její slabost – sedmistupňová skříň vyniká
plynulostí změn rychlostních stupňů, přirozenými, hladkými rozjezdy a nerušivou funkčností.
Pod nevzhledným plastovým krytem se skrývá řadový čtyřválec s turbem, který vyniká výkonem, kultivovaností i spotřebou paliva.
To souvisí s motorem – čtyřválec vyniká kultivovaností a dobrým odhlučněním. Ani při ranním nastartování mě jeho zvuk neruší, lehounké pištění turba při jízdě jen dokresluje nerušivou kulisu. Dynamika nastupuje s otáčkami, do kterých se motor dostává velmi snadno a plynule. V momentu největšího zátahu (již od nějakých 1800 ot/min) je dynamika opravdu více než důstojná třícípé hvězdy na masce chladiče.
Mezi prvky paketu AMG Styling, který je zadarmo, patří i 19palcová kola. Vypadají efektně a na dobré silnici ještě zlepšují již tak velmi dobré jízdní vlastnosti, ale na české okresky bych je nechtěl. Raději si kupte menší kola a užijete si víc komfortu. Skvělý podvozek vás v tom podpoří – žádné rázy, uskakování, ale nekonečno přilnavosti, trakce, ochota zatáčet a tuhé řízení – takhle se má řídit SUV. Klidně bych si ovšem vystačil se sériovými pneu 235/60 R17, které přinesou ještě komfort, který se k vozu velmi hodí.
V rámci faceliftu byly změněny také přední světlomety s pásem diod. Xenony jsou za příplatek 42 185 Kč.
Pokud se rozhodujete pro prémiové SUV, je mercedes jízdně na úrovni BMW X3 a je komfortnější než Audi Q5. Základní cena je výhodnější u slabšího BMW, ovšem dlouhé ceníky všech premiantů mohou vše změnit. Základní cena audi je trochu vyšší.
Cena
GLK 250 Bluetec: 1 179 600 Kč
Testovaný vůz: 1 571 208 Kč
Jízda v terénu je limitována silničními pneu. Na silnici se GLK řadí jízdními vlastnostmi na vrchol své třídy.
Závěr
Silnější verze GLK je velmi dobrá, ale vzhledem k ceně trochu zbytečná. I slabší 220 CDI nabízí důstojnou dynamiku a je levnější. Celkově jde o jízdně velmi příjemné a sladěné auto, které postrádá zásadnější slabinu.
Celkové hodnocení
pružný |
výkonný motor |
spotřeba |
prostornost |
komfort podvozku |
boční vedení sedadel |
velká kola snižující komfort |
příplatky |