Toyota Prius+ Comfort
Druhé MPV od Toyoty je náhradou za model Avensis Verso prodávaný kdysi i u nás.
Ikdyž se to na první pohled nezdá, se 4615 mm patří prius+ k nejdelším kompaktním MPV, rozvor 2780 mm je dokonce třetí největší. Šířka 1775 mm i výška 1575 mm jsou sice pod průměrem,
nicméně na nedostatek místa uvnitř by si nikdo stěžovat neměl. A to ani na dvou samostatných sedadlech ve třetí řadě sedadel, která s priusem+ vždy dostanete. Nejčastěji se tam sice budou
hrnout děti, ani pro dospělého to tam však není za trest.
Hybridní řetězec s celkovými 136 k, složený z benzinového čtyřválce 1.8/99 k a trakčního elektromotoru s 82 k (druhý elektromotor funguje jako startér a dobíječ baterií), pochází z normálního priusu. Hlavní odlišnost proti němu představují rozměrově i kapacitně menší (5 místo 6,5 Ah), o 8 kg lehčí (34 kg), kapacitně menší Li-ion baterie umístěné pod loketní opěrkou. Díky tomu, že nejsou jako u priusu schované za zadními sedadly, může může být prius+ sedmimístný.
Proti běžnému priusu je přístrojová deska lehce upravená. Ovládání klimatizace jedním kolečkem chce zvyk.
Cena
Prius+ Comfort: 749 900 Kč
Testovaný vůz: 826 400 Kč
Závěr
Po praktické ani užitné stránce nelze priusu+ nic vytknout. Má vše, co od MPV očekáváte. Snad jenom sedadla ve druhé řadě jsou úzká. U plně naloženého auta mi chybí více dynamiky. Nízká spotřeba ale leccos omluví. Vysokou cenu však ne.
Celkové hodnocení
nízká spotřeba |
snadná ovladatelnost |
variabilní interiér |
komfortní pérování |
průměrná dynamika |
zvuk vytočeného motoru |
úzká sedadla ve druhé řadě |